آثار بد فروش زمین های گیلان تا 10 سال آینده تعیین می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: به علت کم آبی و خشکسالی شاهد مهاجرت به استان های شمالی از جمله گیلان هستیم.

آثار بد فروش زمین های گیلان تا 10 سال آینده تعیین می گردد

سید کاظم دلخوش اباتری به مسائل حوزه جمعیت و پیری در گیلان اشاره نمود و گفت: هزینه های بالای زندگی و بیکاری و ناتوانی در تهیه مسکن جوانان موجب شده شاهد کاهش ازدواج و فرزندآوری در این استان باشیم.

او اضافه کرد: از طرف دیگر به علت کم آبی و خشکسالی شاهد مهاجرت به استان های شمالی از جمله گیلان هستیم که آثار بد این مهاجرت ها و فروش زمین ها تا 10 سال آینده معین می گردد.

به گفته نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، برای جوانی جمعیت مشوق های خوبی مشخص شده که دولت موظف به اجرای آنان است.

دلخوش توضیح داد: این مشوق ها در حوزه وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری و مسکن و... است، برای زنان سرپرست خانوار نیز مجلس تسهیلات ویژه را جهت تهیه مسکن در نظر گرفته که در قانون برنامه هفتم پیش بینی خواهد شد.

او بعلاوه از پیگیری لایروبی آب بندان های کشاورزی صومعه سرا اطلاع داد و گفت: لایروبی رودخانه ها و انهار کشاورزی می تواند یاری موثری به انتقال آب به مزارع داشته باشد.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث کشاورزی برنج اضافه کرد: قیمت برنج در کشور به شدت افزایش پیدا نموده، اما این افزایش قیمت هرگز به جیب کشاورزان برنجکار نمی رود.

به گفته دلخوش، از طرفی دیگر هزینه های فراوری این محصول افزایش زیادی داشته و شالیکاران گیلانی را با مشکل روبرو نموده است.

او توضیح داد: ما کوشش می کنیم در بحث کشاورزی برنج، حق کشاورزان با واردات بی رویه برنج پایمال نگردد و علیرغم هزینه های بالا، کشاورزان دچار مشکل نشوند.

منبع: خانه ملت

وبلاگ وردپرس گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آثار بد فروش زمین های گیلان تا 10 سال آینده تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار بد فروش زمین های گیلان تا 10 سال آینده تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید