آیین نکوداشت و رونمایی از تمبر روز جهانی موزه در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، آیین نکوداشت روز جهانی موزه و رونمایی از تمبر این روز در استان مرکزی هم زمان با فرارسیدن هفته میراث فرهنگی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی این استان برگزار گشت.

آیین نکوداشت و رونمایی از تمبر روز جهانی موزه در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در این مراسم که به بهانه فرارسیدن روز جهانی موزه، برنامه ای با هدف تجلیل از فعالان موزه و موزه داری عصر دوشنبه در موزه مفاخر اراک با حضور جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد، سفره خانه سنتی این موزه افتتاح و همچنین از تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی توسط مسئولان رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در این مراسم گفت: همه ساله 18 می مصادف با 28 اردیبهشت روز جهانی موزه نام گذاری شده است. این روز تلنگری است برای یاد آوری داشته های بسکمک که از سرزمین مقدسمان از دیر باز داشته ایم . هویت سرزمین ایران زمین امانتی است که به دست ما برای رساندن به نسل آینده چرا که نسل آینده نبایستی دچار بیماری بی هویتی شود.

وی در ادامه گفت: استان مرکزی وظیفه ای به مراتب سنگین تر دارد چرا که این استان در قلب ایران است و در این سرزمین مقدس بیش از 2000 مفاخری دارد که به واسطه مفاخر و مشاهیر حرفهای بسکمک برای گفتن دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: مفاخر بزرگترین داشته های این استان هستند که در این منطقه به جهان آمدند و خدمات بسکمک به کشور و جهان ارایه کرده اند.

مهدی زندیه وکیلی با یادآوری نگهداری آثار مفاخر استان مرکزی در موزه مفاخر اضافه نمود: موزه مفاخر استان مرکزی می تواند به الگویی در سطح استان برای احیا، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بسکمک از داشته ها و میراث ما از جنس فرهنگی و معنوی هستند که باید از این داشته ها با ابزار های جدید نگهداری کرد.

علیرضا ایزدی در اجرای مراسم رونمایی از تمبر با یادبود میراث فرهنگی یاد آور شد: تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی استان مرکزی پس از تمبر سمنو، تالاب میقان و بیل گردانی محلات چهارمین تمبری است که در این استان رونمایی شده است.

رونمایی از تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی استان با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: رونمایی از 10 تمبر ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری است.

تمبر یاد شده توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ممهور به مهر شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شد و حاضرین به رسم یادبود برحاشیه آن مطلب نگاشتند.

در پایان این نشست از خادمین میراث فرهنگی و موزه داران برتر و افرادی که به رشد و رونق موزه و موزه داری کمک کرده اند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، زهرا فرجی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری،محمد علی چراغی مدیر کل پست ، ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، قبادی مدیر کل ثبت احوال، حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان، فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش و برخی از اعضا شورای اداری استان ، از هنرمندان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن کشورمان تجلیل شد .

اجرای موسیقی سنتی، چگور نوازی و همچنین تواشیح از دیگر برنامه های آئین نکوداشت در روز جهانی موزه بود.

منبع: میراث آریا

به "آیین نکوداشت و رونمایی از تمبر روز جهانی موزه در استان مرکزی برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نکوداشت و رونمایی از تمبر روز جهانی موزه در استان مرکزی برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید