افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای فروتقه کاشمر

به گزارش وبلاگ وردپرس، هم زمان با هفته میراث فرهنگی اقامتگاه بوم گردی روستای فروتقه شهرستان کاشمر با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.

افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای فروتقه کاشمر

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: اقامتگاه بوم گردی ِتِنسگُل در روستای فروتقه پنجمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کاشمر است.

رضا یوسفی ادامه داد: این اقامتگاه در فضایی به مساحت 700 متر مربع بنا شده و دارای قدمتی بیش از 80 سال و دارای 12 اتاق جهت اقامت، فضای مطبخ سنتی فروشگاه ، کارگاه صنایع دستی و سوغات و آتلیه عکاسی است.

او اظهار کرد: مرمت این اقامتگاه بوم گردی از سال 97 آغازشده و برای راه اندازی 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که مبلغ یک میلیارد ریال به صورت تسهیلات سامانه اشتغال روستایی در سال 97 به پروژه تزریق شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در سال رونق فراوری قرار داریم، اضافه کرد: حمایت از گردشگری داخلی یکی از عوامل افزایش رونق فراوری در بخش خدمات است که البته با توجه به وضعیت موجود در بحث سفرهای خارجی به طور یقین گردشگری داخلی فرصت مناسبی برای فراوری ثروت برای جوامع محلی خواهد بود.

او گفت: اقامتگاه بوم گردی تنسگل در روستای فروتقه در فاصله 2 کیلومتری شرق شهر کاشمر واقع شده و از این رو قابلیت بالایی در زمینه جذب مسافران و گردشگران خواهد داشت.

او یادآورشد: در روستای فروتقه آثاری تاریخی مثل یخدان که در حال حاضر به عنوان رستوران سنتی مورد استفاده قرار گرفته، آب انبار تاریخی که در حال حاضر به عنوان موزه مردم شناسی روستا مورد استفاده واقع شده است و همچنین حمام تاریخی این روستا که به عنوان استادیوم ورزش های باستانی احیا شده و هر شب میزبان ورزشکاران باستانی است.

یوسفی اضافه کرد: کارگاه های سنتی فرش دستباف و همچنین گلیم بافی در این روستا از صنایع دستی شاخص و مورد توجه است.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: تاپایان سال 1397موفق شدیم تعداد 4 اقامتگاه بوم گردی را در شهر ریوش، روستای پلکانی ایور، روستای هدف گردشگری طرق و روستای قوژد به بهره برداری و افتتاح برسانیم.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای فروتقه کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای فروتقه کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید