برگزاری دو کمیسیون مشترک مالی با کشور های ازبکستان و قزاقستان در تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه از برگزاری دو کمیسیون مشترک مالی با کشور های ازبکستان و قزاقستان در تهران اطلاع داد.

برگزاری دو کمیسیون مشترک مالی با کشور های ازبکستان و قزاقستان در تهران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ وردپرس مهدی صفری معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه وزارت امورخارجه همزمان با مذاکرات برطرف تحریم ها، تقویت همه جانبه روابط مالی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور ها به ویژه همسایگان را پیگیری می نماید، به تشریح بعضی تحولات و رویداد های مالی دو جانبه جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور ها پرداخت.

وی گفت: هفته آینده شاهد برگزاری دو کمیسیون مشترک مالی با کشور های ازبکستان و قزاقستان در تهران خواهیم بود.

دکتر صفری اضافه نمود: در هر دو هیئت اعزامی، جمعی از تجار و نمایندگان بخش های خصوصی حضور دارند و قرار است همزمان با نشست های کمیسیون مشترک، همایش های مالی خوبی با تجار این کشور ها در اتاق بازرگانی ایران برگزار گردد.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه اضافه نمود: در پیش نویس اسناد تهیه شده برای امضا در این کمیسیون های مشترک نیز توافقات و تفاهمات بسیار خوبی برای تقویت همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها پیش بینی شده است و قرار است چند سند همکاری امضا گردد که امید است با اجرایی شدن آن ها و بعلاوه اسناد همکاری که قبلا امضا شده است، شاهد تسهیل و رونق هرچه بیشتر همکاری ها با قزاقستان و ازبکستان در همه زمینه ها باشیم.

دکتر صفری در ادامه گفت: قرار است یک هیئت کارشناسی نیز هفته آینده از روسیه به تهران سفر نماید تا ضمن تبادل نظر با مسئولین وزارت کشاورزی، بازدید هایی از آزمایشگاه های پیشرفته سازمان غذا و دارو و گلخانه های فراوری محصولات داشته باشند.

معاون مالی وزیر امور خارجه در خصوص همکاری مالی با پاکستان نیز گفت: خوشبختانه عزم و اراده خوبی برای تقویت همکاری های مالی و تجاری بین بخش های دولتی و خصوصی دو کشور دوست و همسایه وجود دارد و تا کنون نیز پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شده است.

دکتر صفری در خصوص مراودات مالی با کشور هندوستان نیز گفت: توسعه همکاری های مالی با هند به عنوان یک شریک مهم و دوست از دیگر اولویت های مالی ما محسوب می گردد و کوشش داریم با برطرف موانع مقدار صادرات خود به این کشور را افزایش دهیم.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه بعلاوه با تاکید بر اینکه تقویت روابط تجاری با همه منطقه ها جهان در دستور کار جدی وزارت امور خارجه قرار گرفته است، اضافه نمود: هم اکنون وزیر کشاورزی برزیل در راس هیئتی از تجار و صنعتگران این کشور به منظور تبادل نظر در خصوص چگونگی ارتقای سطح مراوات مالی و مبادلات تجاری دو کشور در تهران به سر می برد و قرار است برای آشنایی با ظرفیت های مالی کشورمان به شیراز نیز سفری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برگزاری دو کمیسیون مشترک مالی با کشور های ازبکستان و قزاقستان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دو کمیسیون مشترک مالی با کشور های ازبکستان و قزاقستان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید