بیابان گردی: خوراک گردشگر های ماجراجو و پرطاقت

به گزارش وبلاگ وردپرس، پرطرفدارترین، محبوب ترین و مشهورترین بیابان ها جهان کجا هستند؟

بیابان گردی: خوراک گردشگر های ماجراجو و پرطاقت

تقریباً همه قاره های روی کره زمین بیابان دارند. اغلب مردم بر این باورند که بیابان جایی خشک، شنی و گرم است اما در واقع این یک باور غلط است!

کلمه بیابان در واقع واژه عام تری دارد و به هر منطقه ای که بارش آن در سال کمتر از 250 میلی لیتر باشد یا اندازه تبخیر آب بیشتر از بارش باشد اطلاق می گردد. همه بیابان ها زیر یکی از این 4 دسته بندی قرار می گیرند: نیمه گرراستای، سرد ساحلی، زمستان سرد یا قطبی.

صحرای بزرگ آفریقا

بیابانی که از آن با نام صحرای بزرگ آفریقا نام می بریم یک بیابان نیمه گرراستای پهناور است که از آفریقای شاقتصادی در سرتاسر الجزایر، مراکش، لیبی، تونس، سودان، چاد، اقتصادی، نیجریه، موریتانی و منطقه صحرای غربی آفریقا کشیده است. در مجموع، صحرای بزرگ آفریقا حدود 9 میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد و بعد از بیابان های قطبی یکی از بزرگ ترین بیابان های جهانست. این صحرا بسیار منحصربه فرد است زیرا هم منطقه ها شنی دارد، هم صخره ای و هم کوهستانی. صحرای بزرگ آفریقا به وسیله جاده های سنگفرش گوناگونی در خطوط ساحلی مراکش، صحرای غرب و موریتانی قابل دسترسی و مسافرت است.

نامیب

نامیب یک بیابان سرد و ساحلی است که قلمروی آن در سرتاسر کشورهای نامیب و آنگولا کشیده شده. وسعت این بیابان حدود 809 هزار کیلومتر مربع است و یکی از خشک ترین و کهن ترین بیابان های جهان به شمار می رود. یکی از ویژگی های جالب بیابان نامیب تپه های شنی نرم و روانی است که در منطقه جنوبی این بیابان واقع شده. این تپه ها بلندترین تپه های شنی جهان هستند که ارتفاع بعضی از آنها به حدود 300 متر می رسد. تپه های شنی به وسیله جاده شنی و سرویسی های پارک و رفت و برگشت رایگان در دسترس است.

بیابان شمالگان

بیابان شمالگان یک بیابان قطبی و دومین بیابان بزرگ جهان بعد از بیابان جنوبگان است. وسعت این بیابان به حدود 13.6 میلیون کیلومتر مربع می رسد و در سرتاسر ایالات متحده امریکا (آلاسکا)، کانادا، گرینلند، ایسلند، نروژ، سوئد، فنلاند و روسیه کشیده شده است. شمالگان بیابان به شمار می رود زیرا بی نهایت سرد است و اندازه بارش باران در طول سال بسیار اندک بوده و گاهی به صفر می رسد. این منطقه بسیار دور و پرت است اما در لبه های جنوبی مانند آلاسکا، جنوب اسکاندیناوی و بخش هایی از گرینلند و روسیه می توان به وسیله راستا جاده ای به آنجا سفر کرد.

فلات کلورادو

فلات کلورادو یک بیابان سرد زمستانی در مرکز غربی امریکاست. این بیابان حدود 336 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بین چندین رشته کوه شامل کوهستان راکی در کلورادو، کوهستان یونیتا و بخش هایی از کوهستان واساچ راکی در شمال و مرکز یوتاه واقع شده است. منطقه فلات کلورادو به راحتی قابل دسترس است و بین گردشگران جذابیت خاصی دارد. فلات کلورادو خانه بسیاری از پاک های ملی و بناهای تاریخی است که مشهورترین آنها دره گرند کنیون است.

منبع: فوت و فن

به "بیابان گردی: خوراک گردشگر های ماجراجو و پرطاقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیابان گردی: خوراک گردشگر های ماجراجو و پرطاقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید