هیجان انگیزترین ماجراجویی ها را در جنگل تجربه کنید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ وردپرس، جنگل ها مکان های بسیار جذابی برای ماجراجویی هستند و اتفاقاتی در انتظار شما است که حتی ممکن است تصور آن ها هم برای شما غیر ممکن باشد.

هیجان انگیزترین ماجراجویی ها را در جنگل تجربه کنید (قسمت اول)

جنگل ها مکان های شگفت انگیز و اسرارآمیزی هستند و بودن در آن ها می تواند خاطراتی فراموش نشدنی برای شما رقم بزند. پایکوبی شیفاک لمورها در بستر جنگل های ماداگاسکار، گوریلی که در کوه های اوگاندا فرزند تازه متولد شده خود را در آغوش گرفته و به آرامی تکان می دهند و پرتوهایی از نور خورشید که مانند پرتوهای نور در صحنه ها در میان شاخه های درختان انبوه جنگل های کاستاریکا عبور می نمایند، همه جزو شگفتی های جنگل هستند؛ حتی تماشای جنگل های انبوه از نمایی مجذوب کننده و متفاوت نیز می تواند تجربه بی نظیری باشد.

حتما شما هم می خواهید بدانید ماجراجویی و طبیعت گردی در جنگل های کدام کشورها می تواند خاطره ای فراموش نشدنی برای شما رقم بزند و باعث گردد هیجان و شاید ترس را با تمام وجود احساس کنید. در ادامه شما را با هیجان انگیز تزین ماجراجویی ها در اسرارآمیز ترین جنگل های جهان در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی و قاره آفریقا آشنا می کنیم که با تجربه آن ها می توانید هیجان را به معنای حقیقی آن احساس کنید. با وبلاگ وردپرس همراه باشید.

آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی

دیوارهای مرجانی و جنگل های بارانی بلیز

بعضی از مکان های کشور بلیز مانند معبد مایان در فیلم های ترسناک و ماجراجویانه، جایی مخوف و ترسناک نمایش داده شده است؛ اما در واقعیت این چنین نیست و کشور بلیز جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و منحصر به فردی را در خود جای داده است. شما می توانید با قدم زدن در ناحیه حیات وحش آرنج واک (Orange Walk District) از تماشای حیواناتی مانند کیمن (یک نوع تمساح کوچک)، میمون های جیغ کش و توکان ها لذت ببرید. بعلاوه می توانید قایق سواری، اسب سواری و ماجرا جویی در غارهای دورافتاده و مرموز را نیز تجربه کنید.

شما می توانید سری هم به جزیره امبرگریس کی (Ambergris Caye) در سواحل کارائیب بزنید و آرامش مطلق را در کنار دریای فیروزه و سواحل آن با شن های سفید تجربه کنید.

جنگل ها و صخره های مرجانی پاناما

در پاناما مکان های زیادی برای ماجراجویی در انتظار شما است؛ از جنگل های بارانی گرفته تا جنگل ابر پاناما. شما می توانید در پارک ملی سبرانیا (Soberania National Park) در جستجوی تنبل ها باشید و پرندگان نادر را هم در جنگل های انبوه آن تماشا کنید.

جنگل های ابر در جنگل های چریکی هایلندز (Chiriqui Highlands) نیز مامن پرنده ای نادر و البته زیبا به نام درازدامن است که روزگاری پر آن برای آراستن موهای رهبران قبایل مایا استفاده می شده است. تور پاناما در صخره های مرجانی جزایر کارائیب به خاتمه می رسد.

جنگل های آمریکای مرکزی

شما می توانید در آمریکای مرکزی از برترین جنگل های آمریکای مرکزی که معابد مایاها در بلیز در آن ها واقع شده اند و بعلاوه از شهر تیکال (Tikal)، بزرگترین شهر مخروبه و پیچیده قوم مایا در آمریکای مرکزی در جنگل های شمالی گواتمالا و پارک جنگلی السالوادر سینکورا (El Salvadors Cinquera Rain Forest Park) تماشا کنید. بعلاوه می توانید مدتی را در اقامتگاه های جنگلی بگذرانید و از فرهنگ غنی شهرها و دهکده های منطقه لذت ببرید.

طبیعت کاستاریکا

کاستاریکا به علت زیست بوم های جنگلی غنی و مشهورش کشور کاملا شناخته شده ای است. این زیست بوم های غنی شامل جنگل های پست پارک ملی تورتوگرو (Tortuguero National Park)، آتشفشان آرنال و ذخایر جنگل های ابر مونته ورده (cloudforest of the Monteverde reserve) می گردد. بعلاوه می توانید از شبه جزیره اسا (Osa Peninsula) درنقطه ای دورافتاده در سواحل اقیانوس آرام نیز بازدید کنید که جنگل های بارانی بکر دست نخورده، رودها و تالاب های آب شور با زیست بوم غنی را در خود جای داده است.

بازدید از شهر گمشده کلمبیا

شهر گمشده کلمبیا (Cuidad Perdida) که در کوه های سیرا نوادای شمال کلمبیا واقع شده، مکانی مقدس برای قوم تایرونا است که هزاران سال پیش و قبل از فتح اسپانیا بر این منطقه حکومت می کردند. فاتحان این منطقه زمانی این شهر را پیدا کردند و دوباره آن را گم کردند. از آن پس این شهر در زیر جنگل ها مدفون شد تا اینکه دوباره در سال 1972 کشف شد. بعلاوه توصیه می کنیم بازدید از جنگل های آمازون در کلمبیا را از دست ندهید.

تماشای جنگل های بارانی پرو

استان مادره د دیوس پرو که در میان جنگل های آمازون واقع شده بسیاری از رکوردهای تنوع گونه های گیاهی و جانوری را از آن خود نموده است. در مرکز حفاظت شده آمازون در پرو (Amazon Rainforest Conservation Center) می توانید گونه های جانوری زیادی از جمله گونه های در خطر انقراض را مشاهده کنید که از میان آن ها می توان به سمورهای آبی رودخانه ای که میزان آن ها دو برابر سمورهای بریتانیایی است، میمون های عنکبوتی سیاه و گزاز بدبوی لب سفید را مشاهده کنید.

بعلاوه اگر شب ها وارد این منطقه شوید، گونه های نادری از میمون ها، قورباغه های درختی، زره دوز (که به آن آرمادیلو یا زره نواری هم گفته می گردد) و پرندگان عجیب و غریب مانند فرخنده، مورچه مرغ و مرغ پفی را نیز خواهید دید.

بازدید از اقامتگاه بومگردی ناپو در اکوادور

در جنگل های آمازون اکوادور یک اقامتگاه بومگردی لوکس به نام مرکز حیات وحش ناپو (Napo Wildlife Center) وجود دارد که در میان چندین نهر، دریاچه و جنگل واقع شده است و با پای پیاده می توانید از تمام این جاذبه ها بازدید کنید. بعلاوه با استفاده از قایق هایی که از تنه درختان ساخته شده است و یک راهنمای محلی و یک طبیعت شناس انگلیسی زبان آن ها را راهنمایی می نمایند، نیز می توانید به ماجراجویی در فضای اطراف این اقامتگاه بپردازید.

گونه های جانوری این منطقه شامل طوطی پاراکیت سبز، گند مرغ یا مرغ بدبو یا هتزین، برگچه خوار یا کپی پارا، دلفین های صورتی، سمورهای آبی بسیار بزرگ و کیمن ها می گردد

قایق سواری و ماجراجویی در رود آمازون

قایق سواری در رود آمازون و جنگل های آمازون تجربه ای متفاوت و صد البته هیجان انگیز است. یکی از تورهای هیجان انگیز قایق سواری در رودهای جنگل آمازون تور Amatista است که از شهر ایکیتوس در پرو آغاز می گردد و به وسیله آمازون شناسان با تجربه با قایق های ساخته شده از تنه درختان یا قایق های موتوری برگزار می گردد و هدف ار برگزاری آن یافتن و مشاهده گونه های نادر جانوری از جمله دلفین صورتی، تنبل، توکان، دلفین های صورتی، ماهی های درنده پیرانا و دیگر موجودات خاص منطقه است.

این تور دو روزه شامل بازدید از پارک ملی پاکایا سمیریا (Pacaya-Samiria National Reserve)، یکی از مهم ترین ذخایر ملی طبیعی پرو و بعلاوه گشت وگذار شبانه برای تماشای حیواناتی که شب ها از لانه خود بیرون می آیند، می گردد.

جنگل نوردی در جنگل های نه چندان شناخته شده کشور گویان

با شرکت در تور کشور گویان می توانید از برترین اقامتگاه جنگلی این کشور و حیات وحش نقاط دورافتاده آن بازدید کنید. از میان برترین جاذبه های این کشور برای جذب گردشگران می توان به شنیدن آواز دسته جمعی پرندگان در جهت پیاده روی جنگل ایووکراما (Iwokrama Forest)، قایق رانی در رودخانه بِرو بِرو (Burro Burro river) که از اقامتگاه بومگردی سامارا (Surama Eco Lodge) آغاز می گردد، بازدید از جامعه سرخپوستان، کوه نوردی برای صعود به قله کوه آوارمی (Awarmie Mountain) و بازدید از آبشار کائتور (Kaieteur waterfalls) با ارتفاع 222 متر در جنگل های کائتور اشاره نمود.

ماجراجویی در حیات وحش برزیل

سه زیست بوم متضاد در برزیل وجود دارد که شامل تالاب پانتال (Pantanal wetlands) که مجموعه ای بزرگ ترین پهنه تالاب گرجهتی جهان محسوب می گردد، جنگل های آمازون و جنگل آتلانتیک (Atlantic rainforest) می گردد. خدمات تورهای برزیل معمولا شامل اسب سواری، قایق سواری با قایق های کانو، سافاری پیاده و سفر با قایق می گردد.

بعلاوه می توانید مدتی را در اقامتگاه کریستالینو (Cristalino Lodge) سپری کنید و از منطقه محافظت شده التا فلورستا (Alta Floresta region) که دسترسی به آن تنها با قایق امکان پذیر است، بازدید کنید و جانورانی همانند میمون ها، پرندگان، سمورهای آبی و خوک خرطوم دار را از نزدیک مشاهده کنید.

آفریقا

بازدید از جنگل های بارانی و جزیره ماداگاسکار

در پارک ملی آنداسیب - مانتادیا (Andasibe)، برترین پارک ملی ماداگاسکار، گردشگران در پی یافتن ایندری، بزرگترین گونه لمورها هستند. همانند در این پارک ملی گونه هایی نیز وجود دارند که تنها شب ها دیده می شوند و شامل لمورهای موشی و لمورهای کوتوله می شوند.

در نزدیکی پارک ملی مانتادیا (Mantadia national park)، معمولا جانورانی مثل آفتاب پرست شاخدار، پرندگان بسیار پر انرژی مانند کوکال های سینه سرخ و سینه آبی، گونه نادری از لمورها به نام لمورهای شیفاک پایکوبینده و میمون های پوزه دار آی آی که همواره فراری هستند، دیده می گردد. بعلاوه می توانید در ماداگاسکار از جزیره سانت ماری (Île St-Marie) در سواحل شرقی ماداگاسکار که جزیره ای بسیار زیبا و با طراوت است، نیز تماشا کنید.

تماشای گوریل ها در رواندا

در کشور رواندا اقامتگاهی بومگردی با معماری بومی تحت عنوان اقامتگاه بایسیت (Bisate Lodge) وجود دارد که در آن امکانات رفاهی مناسبی برای راحتی گردشگران فراهم شده و به منظره ها فوق العاده زیبای اطراف خود، منظره بسیار خوبی دارد. این اقامتگاه در بالای قله فرسایش یافته و پوشیده از جنگل های انبوه یک آتشفشان قرار گرفته است.

این اقامتگاه مکانی مناسب برای تماشای گوریل ها یا دنبال کردن آن ها در پارک ملی آتشفشان ها رواندا (Volcanoes National Park) است؛ پارک ملی آتشفشان ها درست در مجاورت این اقامتگاه واقع شده است. این اقامتگاه در یک منطقه محافظت شده واقع شده است و یکی از اهداف اصلی ایجاد این منطقه، احیای جنگل های بارانی است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "هیجان انگیزترین ماجراجویی ها را در جنگل تجربه کنید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان انگیزترین ماجراجویی ها را در جنگل تجربه کنید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید