شرایط عجیب اقامت در هتل کتاب و تخت توکیو

به گزارش وبلاگ وردپرس، خواندن کتاب، یکی از لذت بخش ترین تفریح های این دنیا است. برای کسانی که به کتاب ها علاقه زیادی دارند، خوابیدن در قفسه بزرگی از کتاب، تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود.

شرایط عجیب اقامت در هتل کتاب و تخت توکیو

حس شگرف خوابیدن در میان نه یک کتاب، بلکه 5000 کتاب را تصور کنید و در این مقاله با هتلی آشنا شوید که این تجربه را به شما پیشنهاد می نماید. هتل کتاب و تخت (BOOK AND BED) توکیو، مرکز کشور ژاپن، این ایده خلاقانه را عملی نموده است.

این مقاله به وسیله کایتلین اترتون، در تیم نشنال جئوگرافی نوشته شده است.

هتل کتاب و تخت شهر توکیو، خوابگاهی بدون تجملات است که در سال 2015 افتتاح شد. صاحب این خوابگاه شبانه روزی، R-Store و طراحی آن به وسیله گروه ساپز دیزاین (Suppose Design) اجرا شده است. این خوابگاه هم اکنون دارای چهار شعبه است و پنجمین شعبه آن در منطقه شینجوکو (Shinjuku) شهر توکیو، بهار سال جاری افتتاح خواهد شد.

هتل کتاب و تخت در توکیو، که بخشی از آن هتل و بخشی دیگر، کتابفروشی است، ممکن است برترین مکان برای کمی استراحت در عظیم ترین کلانشهر دنیا، باشد

بازتماشامایندگان عاشق کتاب با پرداخت مبلغی کمتر از 50 دلار (250 هزار تومان)، می توانند در تخت خواب های طبقه ای ساده ساخته شده از چوب کاج اروپایی (سیاه کاج) که در میان قفسه مرکزی بسیار عظیم کتاب قرار دارند، بخوابند.

هر محل کوچک برای یک فرد، مجهز به نور لامپ حبابی ادیسون برای مطالعه، پریز برق، یک گاوصندوق و یک پرده است برای زمانی که خوابتان گرفته است و دیگر نمی توانید جمله آخر کتاب تان را بخوانید.

این خوابگاه، هزاران اسم کتاب از مانگا تا موراکامی که شامل ترجمه انگلیسی ادبیات کلاسک ژاپنی هم می گردد، را به شما پیشنهاد می نماید.

مهمانان با وجود وای فای رایگان، حمام و سرویس بهداشتی های بسیار تمیز، میزهای آرایش ساده و حوله های قابل اجاره کردن، از اقامت در این خوابگاه بسیار لذت می برند.

البته شما نمی توانید کتاب ها را خریداری کنید، اما می توانید لباس خواب های محبوب هتل کتاب و تخت را با یک جیب جلو با میزان یک کتاب، خریداری کنید؛ و اگر به کتابی برخورد کردید که نتوانستید از آن بگذرید، احتمال این هست که یک کپی از آن را در کتاب فروشی مدرن و انتشارات شیبویا (Shibuya Publishing & Booksellers) پیدا کنید (کتابدار رسمی کتابخانه هتل کتاب و تخت).

افراد مبتلا به کلوستروفوبیا (ترس از فضای تنگ ومحصور) که نمی توانند در تخت خواب های کوچک این هتل اقامت نمایند، باید در ساعت های عصرگاهی در سالن این مجموعه توقفی نمایند. اتاق مشترک بدون تلویزیون، برای همفکری گروه های راهنماهای شهری بسیار عالی و مفید است. این اتاق بعلاوه بخشی برای بچه ها دارد که به آن ها اجازه می دهد مطالعه نمایند و زمانی را دور از اینترنت سپری نمایند.

یک تخت خواب در موقعیت ایکه بوکورو (Ikebukuro)، در همسایگی مغازه های لذیذ رامن (ramen)، رزرو کنید و سری به رصدخانه اسکای سیرکس (Sky Circus observatory)، شهر فوکوئوکا (Fukuoka) برای سواحل بینظیرش و خرابه های قلعه باستانی یا آسوکوسا (Asakusa) در جوار رود سومیدا برای نزدیکی بی نظیر به معبد بودایی سنسوجی (Sensō-ji) و بستنی فروشی فوق العاده سوزوکی ان (Suzukien)، بزنید؛ یا به کیوتو (Kyoto) برای تماشا کوچه های پر از شکوفه گیلاس، باغ های پوشیده شده از خزه و 17 مکان میراث تاریخی یونسکوی شهر، بروید. البته اگر توانستید سرتان را از کتاب در بیاورید.

رامن یکی از غذاهای ملی ژاپن است که از ریختن نودل چینی در داخل سوپ ماهی یا گوشت تهیه می گردد. در داخل سوپ رامن معمولا سس سویا یا میسو وجود دارد.

افسانه ای ترین کتابخانه های دنیا

1. سوئیس؛ صومعه سنت گال (Convent of St Gall)

عکس از هب/لایف/ریداکس

کتاب های خطی زر نویس قرن نهمی و اولین نقشه معماری شناخته شده در دنیا روی کاغذ پوستی، تنها گوشه ای از گنجینه ادبی در کتابخانه صومعه سنت گال کشور سوئیس با معماری 1200 ساله پرطرفدار سبک باروک است.

2. انگلستان؛ آکسفورد؛ کتابخانه بودلین دانشگاه آکسفورد (Bodleian Libraries)

عکس از جوئی دنیل پرایس

شاعر، آنی پرسون، در تفسیر بازدید خود از کتابخانه بودلین دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان، که دارای بیش از 12 میلیون نسخه کتاب چاپ شده از جمله کتب خطی قرون وسطایی ورنون (Vernon Manuscript)، اولین یادداشت های شکسپیر و اولین کتاب چاپ شده عربی با نوع متحرک است، گفت:

من باید سوگند بخورم!

3. ژاپن؛ لواکی؛ کتابخانه بین المللی کتاب های تصویری

عکس از کنجی شیمیزو

هر کودکی در کتابخانه بین المللی کتاب های تصویری در شهر لواکی کشور ژاپن، عاشق جلد کتاب ها خواهد شد. پنجره های بلند، چشم میزانایی آفتابی از اقیانوس آرام فراهم می نمایند و چیدمان کتاب ها به طوری است که جلد آن ها معلوم باشد. راه پله های عظیم، نقاط مناسبی برای مطالعه، به وجود می آورند.

4. مراکش؛ فاس؛ کتابخانه دانشگاه قرویین (al-Qarawiyyin Library)

عکس از ایزت کریبار

کتابخانه دانشگاه قرویین در شهر فاس (یکی از قدیمی ترین کتابخانه های فعال دنیا) در کشور مراکش، به وسیله یک زن به نام فاطمه الفِهری در سال 859 میلادی تاسیس شد. عزیزا شئونی (Aziza Chaouni)، معمار زن که در دانشگاه تورنتو تدریس می نماید، به تازگی این فضا را بازسازی و درهای آن را به روی نمایشگاه عمومی موزاییک های باستانی، پانل های خورشیدی و یک کافه باز نموده است.

5. ایالات متحده آمریکا؛ واشینگتون؛ کتابخانه کنگرس

عکس از دوگ آرمند

از خواندن شعرهای برجسته، مجموعه کتاب های سخنگو و بریل (braille and talking book collections) و تورهای پیاده روی در کتابخانه کنگرس با ستون های مرمر، در شهر واشینگتون دی سی، لذت ببرید؛ جایی که نقاشی های دیواری هلالی شکل قرن نوزدهمی در سالن عظیم کتابخانه، تکامل کتاب را نشان می دهد.

6. مصر؛ اسکندریه؛ کتابخانه اسکندریه (Bibliotheca Alexandrina)

عکس از یان آرتوس

کتابخانه اسکندریه (بیلیوتکا الکساندریا) در کشور مصر، شامل یک اتاق مطالعه در تراس و غرق در نور خورشید، یک آسمان نما (سقفی گنبدی شکل با نقش هایی از ستارگان و سیارات)، یک نمایشگاه مطبوعات بولاک 1820 (1820 Bulaq Press) و عظیم ترین مجموعه کتاب های خطی دیجیتال در دنیا، است. دیوارهای حیرت انگیز آن با زبان هیروگلیف (خط تصویری)، به کتابخانه باستانی اسکندریه عظیم اسکندر، احترام می گذارند.

7. فرانسه؛ سواحل سن ماریتیم؛ کتابخانه لیقلاپلاژ (Lire à la Plage)

عکس از بنویت دکوت

کتابخانه های لیقلاپلاژ یا لیرلا پلاگ (به فرانسوی یعنی، خواندن در ساحل)، در دهه های گذشته، یکی از جاذبه های سواحل سن ماریتیم (Seine-Maritime) در ناحیه نرماندی علیا در کشور فرانسه بوده اند. کابین های سفید و قرمز، مجموعه ای از بازی های تخته ای الکترونیکی، کتاب های کمیک، رمان ها و البته اشعار فرانسوی را به علاقه مندان قرض می دهند.

8. تایلند؛ کتابخانه سونوا کری (Soneva Kiri)

عکس از مارکو مورتی

کتابخانه بچه ها سونوا کری، همچون یک خانه درختی غول پیکر، شامل اتاق های مطالعه معلق، پنجره های جنگل های بارانی، یک اتاق موسیقی با آلات تایلندی و دیوارهای پوشیده شده از برگه های موسیقی همچون کتاب ها در فرهنگ اینجا و سنت محلی، است.

9. آلمان؛ اشتوتگارت؛ کتابخانه اشتوتگارت

عکس از ایروئی شیزوکی

دیوارهای سفید روشن شش وجهی با طراحی یایوئی کوزاما (Yayoi Kusama) تبدیل به زیارتگاهی از کتاب در کتابخانه نو شهر اشتوتگارت کشور آلمان شده است.

در کافه این کتابخانه توقفی کنید، سپس از سقف شیشه ای به تراس پشت بام بروید تا چشم میزانای بی نظیری از مرکز شهر اشتوتگارت را نظاره کنید.

10. رم؛ واتیکان؛ کتابخانه واتیکان

عکس از رکس فیچرز

1633 بار تمرین امضای گالیله با مرکب، نامه های نوشته شده بر طومارهای پاپیروس سنت پیتر و قدیمی تیرین انجیل موجود شناخته شده، درکتابخانه واتیکان در رم قرار دارند. افراد غیر متخصص حتما احتیاج به تور راهنما دارند.

11. بورونودی؛ مویینگا؛ اولین کتابخانه مویینگا

اولین کتابخانه مویینگا در شهر به وسیله بلاک های گلی، کاشی های سفالی و تیرهای اکالیپتوس و با یاری محلی ها به اسم یک ساختمان اجتماع ساز، ساخته شد. پنجره های آن به منظره ها اندیشه کالینز با روح بروندی باز می گردد و اتاق مطالعه بچه ها، یک طناب محکم بلند از جنس سیسیل را به اسم ننو میان داستان اول و داستان دوم به بچه ها پیشنهاد می دهد.

12. ترکیه؛ افسوس؛ کتابخانه سلسوس

عکس از مونیکا گام

کتابخانه سلسوس در حقیقت در سال 117 میلادی ساخته شده است. این کتابخانه با نمای سنگ مرمر در بالای مقبره سلسوس پلمینیوس از خرابه های شهر افسوس در ترکیه است. شمایل 4 فرد رومی در ورودی ساختمان که خرد حکومت سابق را نشان می دهد، زمانی از 12000 طومار مراقبت می نموده است.

13. نروژ؛ کتابخانه قایقی ایپوس

عکس از استیان ویک

کتابخانه قایقی ایپوس با 26 متر طول، هر تابستان از سال 1959 در آب، با حمل حدودا 6000 جلد کتاب (از مجموعه 53000 آیتمی آن)، شناور می گردد و در ساحل غربی نروژ با گذر از 150 شهر مختلف، سفر می نماید.

14. ایالات متحده آمریکا؛ نیویورک؛ کتابخانه مرتز

عکس از هیب

کتابخانه مرتز در نیویورک یک کتابخانه باغ گیاه شناسی است که عظیم ترین مجموعه کتاب های گیاه شناسی دنیا و مواد آن را دارا است. گل های لاله و یک درخت آلی، شما را از یک گنجینه کتاب صد ساله تا یک آرامگاه گرمسیری ویکتوریایی، راهنمایی می نمایند. این مکان بعلاوه دومین مجموعه دار گیاه خشک در دنیا است.

منبع: گردشبان

به "شرایط عجیب اقامت در هتل کتاب و تخت توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط عجیب اقامت در هتل کتاب و تخت توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید