توصیه های رانندگی در هوای بارانی

به گزارش وبلاگ وردپرس، رانندگی در آب و هوای بارانی مستلزم رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات و احتیاط های ضروری است و تفاوت قابل ملاحظه ای با رانندگی در شرایط عادی دارد.

توصیه های رانندگی در هوای بارانی

به گزارش خبرنگار ، در ابتدای آغاز بارندگی به دلیل به وجود آمدن گل و لای ناشی از شستشوی سطح آسفالت و مخلوط شدن گرد و غبار لاستیک ها و ریزش از زیر خودرو ها در سطح جاده موجب کاهش شدید اصطکاک بین محل اتکای لاستیک با سطح آسفالت شده و به اصطلاح صابونی می گردد، که در این حالت کمترین واکنش رانندگان از قبیل چرخش سریع فرمان، اقدام به ترمز یا تعویض دنده و بهم خوردن مرکز ثقل تعادل و وسیله از کنترل راننده خارج و موجب حادثه می گردد.

از عوامل موثر در بروز حوادث و در هنگام بارندگی یا شرایط خاص آب و هوایی محدود شدن دید راننده و برای جلوگیری از حادثه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1-برف پاکن و شیشه شور باید سالم باشند و به خوبی شیشه را تمیز و پاک نمایند.

2-گرمکن شیشه های خودرو باید به قدر کافی قدرت داشته باشند تا شیشه را تمیز نمایند.

3- در هنگام شب از نور پایین چراغ های بزرگ بهره ببرید زیرا پرتو های نور بالا به میدان دید راننده در زیر باران یاری نمی کند.

4-قسمت داخل شیشه های خودرو و شیشه درب ها باید تمیز و فاقد هرگونه آلایندگی باشد چرا که ممکن است باعث انعکاس نور نامناسب به داخل خودرو گردد و پاک کردن داخل شیشه جلو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

5-تایر های خودرو در آب و هوای بارانی بسیار مهم است اگر لاستیک ها صاف یا عمق آج آن ها کمتر 2 میلی متر است باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می گردد.

6-فاصله بین خودروتان و خودرو جلویی را افزایش دهید.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توصیه های رانندگی در هوای بارانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های رانندگی در هوای بارانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید