تولید انرژی های تجدیدپذیر با سرعت بیشتری توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ وردپرس، در یک همکاری مشترک بین المللی یک شرکت فنلاندی در حال راه اندازی مزرعه بادی برای تولید انرژی های تجدیدپذیر است.

تولید انرژی های تجدیدپذیر با سرعت بیشتری توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ وردپرس، شرکت روسنانو (Rusnano) از پیشبرد پروژه مزرعه بادی در روسیه خبر داد. صندوق سرمایه گذاری حوزه باد روسنانو-فورچوم گفت که این صندوق به دنبال سرمایه گذاری برای راه اندازی مزرعه بادی با ظرفیت تولید 50 مگاوات برق در پروژه جدید خود در روستوف است.

روسنانو-فورچوم، یک سرمایه گذاری 50/50 میان شرکت روسنانو و شرکت فورچوم اوجی فنلاند است. این کنسرسیوم برنامه پروژه ساخت مزرعه بادی در سال 2017-2018 شد و مزرعه ای که ظرفیت 1823 مگاوات تولید برق را داراست. این پروژه 50 مگاواتی، پنجمین پروژه ای است که این کنسرسیوم برنده شده است.

فورچوم می گوید که انتظار دارد این کارخانه تولید برق بادی در سه ماهه چهارم سال 2020 شروع به کار کند. این گروه در حال حاضر پروژه مزرعه بادی 300 مگاواتی را در روستو در دست اجرا دارند که در نیمه سال 2020 تامین برق این منطقه را انجام خواهد داد.

این شرکت فنلاندی در سال 2018 و 2019 نیز امتیاز یک پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی را با ظرفیت 116 مگاوات دریافت کرد.

روسنانو یکی از شرکت های دولتی روسیه و مسئول رقابت پذیر کردن فناوری نانو در این کشور است؛ این کار با انجام سرمایه گذاری و انتقال فناوری از کشور های دیگر به داخل روسیه انجام می شود. روسنانو با بخش خصوصی کشور های مختلف از جمله انگلستان نیز همکاری دارد و توافق نامه هایی را نیز با شرکت های انگلیسی امضاء کرده است.

گردش مالی شرکت های زیر نظر روسنانو در سال 2015 بالغ بر 342 بیلیون روبل بود در حالی که کل گردش مالی بخش صنعت فناوری نانو در روسیه بیش از 1 تریلیون روبل است که گردش مالی روسنانو بیش از یک سوم از کل تولید محسوب می شود. دلیل این امر، سرمایه گذاری های خارجی در این مجموعه است، به طوری که کشور هایی نظیر آمریکا، ژاپن، چین و هند در این مرکز سرمایه گذاری کرده اند. روسنانو قصد دارد تا سال 2020 بیش از 100 کارخانه و مرکز تحقیق و توسعه راه اندازی کند. این شرکت در سال 2011 و با هدف توسعه فناوری نانو در روسیه تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تولید انرژی های تجدیدپذیر با سرعت بیشتری توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید انرژی های تجدیدپذیر با سرعت بیشتری توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید