علم و تکنولوژی

اندروید 15 به شما کمک می کند از شر این پروتکل قدیمی وای فای خلاص شوید

گوگل اوایل این هفته میلادی، نسخه بتای اندروید 15 را منتشر کرد تا به انتشار نسخه رسمی آن در اواخر پاییز امسال، نزدیک تر شویم. یک ویژگی جدیدی که در نسخه بتای 1 مشاهده شده، مربوط به امنیت وای فای و پروتکل WEP قدیمی است.

29 فروردین 1403

رویای سفر، سوئیس منتشر شد

چهارمین جلد از مجموعه کتاب های راهنمای سفر به شهرها و کشورها با عنوان رویای سفر، سوئیس در 351 صفحه منتشر شد.

2 اسفند 1402

آنتن پیشرفته ای که مهندس ایرانی برای ناسا ساخته

ناسا در اقدامی برای برقراری ارتباطات پرسرعت در ماموریت های فضایی عمیق در حال آزمایش یک آنتن هیبریدی غول پیکر است که می تواند سیگنال های رادیویی و لیزری را در صدها میلیون کیلومتر در اعماق فضا مدیریت کند.

23 بهمن 1402

مجموعه Plants vs Zombies سال آینده به دنیای گیمینگ موبایل برمی گردد

اگر شما از گیمرهای قدیمی روی موبایل باشید، قطعاً با مجموعه بازی گیاهان علیه زامبی ها (Plants vs Zombies) آشنایی دارید. این مجموعه حالت استراتژی داشته و یکی از مجموعه های بسیار محبوب در پلتفرم موبایل در سال های 2009 تا 2013 بود. شرکت سازنده گیاهان علیه زامبی ها شرکت...

3 بهمن 1402

کشف زمینی دیگر 37میلیارد کیلومتر دورتر از خورشید!

یکی از نقاط اسرارآمیز علم ستاره شناسی سیاره کوتوله سدنا است؛ سدنا در سال 2003 کشف شد و بعلاوه 2003VB12 نیز نامیده می گردد. دلیل تردید دانشمندان در قرار دادن سدنا در فهرست سیارات کوتوله نیز فاصله بسیار زیاد او از ماست؛ آنچنان که مشاهده اش را نیز برای ما سخت...

20 شهریور 1402

طرح فروش اقساطی گوشی موبایل و مودم به اعتبار سیمکارت همراه اول

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در کنار نمایش سرویس ها و سکوهای دیجیتال خود، طرح فروش اقساطی گوشی تلفن همراه و مودم با ارزشگذاری سیمکارت دائمی را نیز به مخاطبان و متقاضیان حاضر در نمایشگاه الکامپ عرضه...

8 تیر 1402

ابداع دستگاهی که قدرت اشعه مایکروویو را دقیق می سنجد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تابش سنج یا بولومتر وسیله ای برای میزان گیری انرژی مادون سرخ قرمز یا ریز موج است که یک عنصر مقاومتی دارد و در صورت گرم شدن یا تابیدن انرژی مقاومت آن تغییر می نماید.

26 خرداد 1402

5 نکته بیل گیتس که آرزو کرد قبلا می دانست

این میلیاردر 67 ساله 5 نکته را که خود هرگز در روز فارغ التحصیلی اش دریافت نکرده بود، با دانشجویان در میان گذاشت؛ مخصوصا به علت انصراف خودخواسته اش از دانشگاه هاروارد پس از سه ترم برای پایه گذاری مایکروسافت.

3 خرداد 1402

زنان برای سفرهای فضایی کارآمدتر هستند؟

مطالعه ای که نشان می دهد فضانوردان زن برای ماموریت های اکتشافی کارآمدتر هستند، ماموریت های فضایی کاملا زنانه را پیشنهاد می نماید.

16 اردیبهشت 1402

جزئیات نسخه نو iOS که اپل به تازگی منتشر کرد

اپل دو هفته پس از انتشار نسخه iOS 16.4، نسخه تازه سیستم عامل iOS 16.4.1 را منتشر نموده است که دو مشکل امنیتی را رفع می نماید.

19 فروردین 1402

فال روزانه؛ تفال به حافظ امروز شنبه 12 فروردین 1402

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

12 فروردین 1402

منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است.

8 فروردین 1402

یک دانشگاه دانمارکی دارای بزرگترین مجموعه مغز انسان در زیرزمین خود است: 9479 مغز

قفسه های بی شماری دیوارهای زیرزمین دانشگاه اودنسه دانمارک را پوشانده اند. تصور می گردد در این قفسه ها بزرگترین مجموعه مغز در دنیا نگهداری می گردد.

29 اسفند 1401

دایناسوری که گردنی بلندتر از اتوبوس مدرسه داشت

یک ساروپود گیاهخوار که حدود 162 میلیون سال پیش در اطراف چین کنونی زندگی می کرد گردنی حدود 3 متر بلندتر از یک اتوبوس معمولی مدرسه داشت و طولانی ترین دایناسور شناخته شده بود.

26 اسفند 1401

پلاستیک های زرد را به آسانی در خانه سفید کنید!

کدر و زرد شدن پلاستیک ها یک معضل آزار دهنده برای خانم ها در خانه است. تمیز کردن این پلاستیک ها نیز سخت است اما با استفاده از روش هایی می توان به این مهم دست یافت.

6 اسفند 1401

رونمایی از طرح مایکروسافت برای آینده ویندوز

دیجیاتو نوشت: در حالی که AMD و اینتل از تراشه های مجهز به موتور هوش مصنوعی خود رونمایی نموده اند، مایکروسافت برنامه های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی ویندوز دارد.

21 دی 1401

گوشی گلکسی A70 سامسونگ به روزرسانی شد ، افزوده شدن حالت شب و پچ امنیتی

گوشی گلکسی A70 سامسونگ به روزرسانی شد. این به روزرسانی شامل ویژگی هایی نو است که می تواند استقبال کاربران از این گوشی را افزایش دهد.

2 دی 1401

سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد

ایرنا/ براساس سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاری برای ثبت میراث فرهنگی در یونسکو افزایش یابد.

15 آذر 1401

آمار قطعی واردات و صادرات محصولات دانش بنیان باید احصا گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مبتنی بر صادرات منابع طبیعی چند سالی است که رونق سابق را ندارد و کوشش ها به سمت توسعه مالی است که بر پایه علم و فناوری بنا نهاده شده است.

12 آذر 1401

قند و نمک چه تأثیری بر افزایش فشار خون دارد؟

یک متخصص قلب و عروق بیان کرد: قند اصولا روی فشار خون فرد تأثیری ندارد مگر در فردی که قند و فشار با هم دارد که در نهایت مصرف قند، خطر بیشتری برای او دارد.

8 آذر 1401
تعداد: (279)