تولید واکسن جدید برای مقابله با تب های خونریزی دهنده ویروسی

به گزارش وبلاگ وردپرس، محققان موسسه ملی سلامت در آمریکا پیروز به تولید نمونه آزمایشی نوعی واکسن شده اند که قادر به حفاظت از افراد در برابر چهار نوع ویروس بیماری تب خونریزی دهنده است.

تولید واکسن جدید برای مقابله با تب های خونریزی دهنده ویروسی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ وردپرس به نقل از مدیکال نیوز، بیماری تب خونریزی دهنده ویروسی از جمله بیماری های خطرناک و مرگبار است که بین انسان و حیوان مشترک بوده و موجب تب شدید، اختلال در گردش خون و نفوذ عفونت به عروق مختلف انسان می شود و برای نخستین بار واکسنی برای مقابله با آن به صورت آزمایشی ابداع شده است.

چهار ویروس اصلی عامل ایجاد این بیماری در انسان هستند که از خانواده های بونیاویریده، آرنا ویریده، فیلو ویریده و فلاوی ویریده هستند. در خانواده بونیاویریده ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، ویروس هانتان و ویروس تب دره ریفت، در خانواده ارنا ویریده ویروس عامل بیماری لاسا و ویروس جونین (عامل تب خونریزی دهنده آرژانتینی)، ویروس ماکوپو (عامل تب خونریزی دهنده بولیویایی)، ویروس گواناریتو (عامل تب خونریزی دهنده ونزوئلایی) و ویروس سابیا (عامل تب خونریزی دهنده برزیلی)، در خانواده فیلو ویریده ویروس های مولد تب خونریزی دهنده ابولا و بیماری ماربوگ و بالاخره در خانواده فلاوی ویریده ویروس های عامل تب دانگ، تب زرد و تب خونریزی دهنده امسک قابل ذکر هستند.

این بیماری در بخش هایی از قاره آفریقا شایع است و محققان واکسنی موسوم به VesiculoVax را برای مقابله با هر چهار ویروس مذکور تولید کرده اند. این کار با همکاری پژوهشگرانی در دانشگاه های ردیمیر نیجریه، تگزاس و نیویورک انجام شده است.

این واکسن با انتقال پروتئین هایی خاص به بدن توان سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس های یادشده افزایش می دهد. این واکسن با موفقیت بر روی میمون ها آزمایش شده و البته برای کسب اطمینان از کارآیی آن باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تولید واکسن جدید برای مقابله با تب های خونریزی دهنده ویروسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید واکسن جدید برای مقابله با تب های خونریزی دهنده ویروسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید