محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020

به گزارش وبلاگ وردپرس، فقط چند روز دیگر سال 2020 به آخر خط می رسد و در چند مطلب مختلف قصد داریم عملکرد بعضی شرکت های فعال در حوزه گوشی های هوشمند را آنالیز کنیم. در ابتدا به عملکرد سامسونگ در سال 2020 می پردازیم تا ببینیم کدام گوشی های این شرکت عالی ظاهر شدند و کدام یک از آن ها نتوانستند توجهات زیادی را جلب نمایند.

محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020

همین ابتدای کار باید بگوییم که سامسونگ در سال 2020 بسیار عالی ظاهر شد و حتی محصولات به اصطلاح بازنده آن هم کماکان حرف زیادی برای گفتن دارند و فقط این محصولات در سطح دیگر محصولات برنده سامسونگ نیستند.

بازنده؛ گلکسی اس 20 اولترا

در انتهای 2020، گلکسی اس 20 یک محصول برنده محسوب می گردد. از یک طرف از دوربین پریسکوپی نسبتا بهتری نسبت به نوت 20 اولترا بهره می برد، نمایشگر عظیم و جذابی دارد و دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی به لطف دریافت به روزرسانی های نرم افزاری دیگر با مسائل چندانی روبرو نمی گردد. همچنین قیمت گزاف اولیه این گوشی در کشورهای مختلف کاهش قابل توجهی داشته است. ضمناً حالا این گوشی از One UI 3.0 مبتنی بر اندروید 11 بهره می برد.

اما این گوشی در زمان عرضه، با مسائل مربوط به فوکوس دوربین اصلی دست و پنجه نرم می کرد، کیفیت نهایی عکس ها چنگی به دل نمی زدند، عمر باتری 5000 میلی آمپر ساعتی چندان عالی نبود و قیمت هنگفت آن باعث شد که کاربران زیادی از خرید آن منصرف شوند.

برنده: گلکسی نوت 20 اولترا

سامسونگ برای ساخت گلکسی نوت 20 اولترا زمان زیادی را صرف کرد و به همین خاطر بسیاری از مسائل اس 20 اولترا رفع شدند. این اولین گوشی سامسونگ مبتنی بر نمایشگر LTPO محسوب می گردد که می تواند رفرش ریت متغیری را ارائه کند و به همین خاطر با وجود داشتن باتری کوچکتر نسبت به اس 20 اولترا، در مقایسه با آن عمر باتری بهتری را به ارمغان می آورد.

گلکسی نوت 20 اولترا از سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری بهره می برد و به لطف کاهش میزان تأخیر قلم S Pen، جذابیت این مشخصه دوچندان شده است. قیمت این گوشی هم از زمان عرضه تا حالا تا حد قابل توجهی کاهش یافته و به همین خاطر به پرچم دار جذاب تری برای کاربران مختلف تبدیل شده است.

بازنده؛ گلکسی نوت 20

یکی دیگر از محصولات بازنده سامسونگ در سال 2020 گوشی گلکسی نوت 20 است. اگرچه این گوشی به خودی خود محصول جذابی محسوب می گردد، اما با داشتن قیمت 1000 دلاری و فقدان بعضی ویژگی ها نسبت به مدل اولترا، گلکسی نوت 20 نتوانست توجه افراد زیادی را جلب کند.

در حال حاضر قیمت این گوشی در بازار اروپا به حدود 620 یورو رسیده که بسیار منطقی تر محسوب می گردد. البته باید بگوییم که اگرچه نمایشگر این گوشی رفرش ریت بالایی ندارد، ولی در عوض می توانید از عمر باتری بالایی بهره مند شوید.

برنده؛ گلکسی زد فولد 2

نخستین گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی فولد یک گجت انقلابی بود اما بیشتر به نظر می رسید که یک مدل اولیه از محصول نهایی است. اما سامسونگ با درس دریافت از مسائل این گوشی، برای گلکسی زد فولد 2 سنگ تمام گذاشت و یک محصول بسیار جذاب را راهی بازار کرد.

لولای جدید به کار رفته در این گوشی بسیار محکم تر شده، اگرچه نمایشگر آن هم پلاستیکی است اما دوام بسیار بهتری را ارائه می نماید و در کل هیچ مشکل جدی در تجربه کاربری آن دیده نمی گردد. ضمناً قیمت آن در بعضی بازارها مانند کشورهای اروپایی کاهش زیادی پیدا نموده و به همین خاطر کاربران زیادی می توانند آن را خریداری نمایند.

بازنده؛ اگزینوس 990

گوشی های گلکسی اس 20 همراه با تراشه های اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 عرضه شدند و از همان ابتدا اختلاف عملکرد بین آن ها و دیگر مسائل اگزینوس 990، اعتراض کاربران زیادی را به همراه داشت. از طرف دیگر، شرکت کوالکام ماه ها بعد از مدل پلاس اسنپدراگون 865 رونمایی کرد ولی مدل اگزینوس گوشی های نوت 20 کماکان با اگزینوس 990 عرضه شدند.

طبق آنالیز های انجام شده، مدل پلاس اسنپدراگون 865 حدود 15 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و در نتیجه شکاف بین آن و اگزینوس 990 عظیمتر شد. حتی بعضی کاربران گزارش دادند که مدل اسنپدراگون گوشی های اس 20 و نوت 20 عمر باتری بهتری نسبت به مدل اگزینوس دارند. اگرچه این اختلاف چندان شدید نیست، اما در هر صورت وجود دارد.

طبق گزارش ها، سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس 21 بار دیگر می خواهد استفاده از دو تراشه را تکرار کند ولی حالا به نظر می رسد اگزینوس 2100 رقیب قدری برای اسنپدراگون 888 محسوب می گردد.

  • چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟

بازنده؛ جانشین گلکسی S10e

سال گذشته گلکسی S10e که یک پرچم دار جمع وجور بود، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد. اما سال جاری سامسونگ توجه خود را بیشتر به عرضه مدل اولترا معطوف کرد و توسعه مدل جمع وجور را کنار گذاشت. سامسونگ در سال 2020 می توانست یک گوشی جمع وجور قدرتمند را راهی بازار کند که به رقیب قدری برای آیفون 12 مینی تبدیل گردد ولی چنین کاری را انجام نداد و کاربران علاقه مند به گوشی های کوچک قدرتمند، چاره ای جز خرید آیفون 12 مینی ندارند.

برنده؛ گوشی های سری گلکسی A و گلکسی M

سامسونگ بعد از تحول گوشی های میان رده و پایین رده خود، در این زمینه محصولات بسیار جذابی را با قیمت مناسبی راهی بازار نموده است. در سال 2020 هم سامسونگ از گوشی های مقرون به صرفه جذابی رونمایی کرد که مثلا از بین آن ها می توانیم به گلکسی M51 با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی و مدل 4G و 5G گلکسی A51 اشاره کنیم.

برنده؛ گلکسی اس 20 فن ادیشن

در نهایت نباید نام گوشی گلکسی اس 20 فن ادیشن را از قلم بیندازیم. این گوشی با وجود داشتن ویژگی های جذاب، نسبت به گوشی های رقیب خود قیمت بسیار مناسبی دارد و در کشورهای آمریکا، کانادا، چین و کره جنوبی با اسنپدراگون 865 عرضه شده که جذابیت آن را دوچندان نموده است. در دیگر مناطق دنیا، کاربران این گوشی باید به تراشه اگزینوس 990 بسنده نمایند.

گلکسی اس 20 فن ادیشن به لطف نمایشگر جذاب با رفرش ریت بالا، عمر باتری عالی و دوربین سه گانه خیلی خوب، یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2020 محسوب می گردد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید