مشارکت فرماندهان ارشد 100 کشور دنیا در نشست نیروهای دریایی در آمریکا

به گزارش وبلاگ وردپرس، نمایندگان بلندپایه نظامی متعلق به بیش از 100 کشور دنیا در نشستی در ایالت رودآیلند آمریکا شرکت کردند تا درباره راه های تقویت همکاری و مقابله با چالش های مشترک با یکدیگر بحث و گفت وگو کردند.

مشارکت فرماندهان ارشد 100 کشور دنیا در نشست نیروهای دریایی در آمریکا

به گزارش وبلاگ وردپرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دریادار جان ریچاردسون، رئیس عملیات های دریایی ارتش آمریکا میزبانی این نشست تحت عنوان بیست و سومین سمپوزیوم بین المللی قدرت دریایی را در کالج جنگ نیروی دریایی آمریکا در شهر نیوپورت به عهده داشت.

براساس گزارش ها حدود 80 تن از روسای نیروهای دریایی کشورهای دنیا و 20 تن از روسای گاردهای ساحلی کشورهای دنیا در این اجلاس شرکت کردند. این نشست روز چهارشنبه شروع شد و روز جمعه سرانجام یافت.

شرکت نمایندگان این نشست را یک فرصت نادر برای دیدار با همتایانشان و تبادل نظر و ایده با آنها عنوان کردند. محوریت کلی این اجلاس امنیت، نظم و موفقیت اعلام گردیده بود.

ادواردو باسلار لیال فریرا دریادار برزیلی گفت: ما درنهایت مشاهده کردیم که مسائل فقط منحصر به خودمان نیست.

براساس اعلام کالج جنگ نیروی دریایی آمریکا این تنها اجلاس در دنیا بوده که این تعداد از سران قوای دریایی دنیا در آن شرکت کردند.

دریادار شن جینلونگ، فرمانده نیروی دریایی چین نیز از جمله شرکت نمایندگان اصلی این اجلاس بود.

ریچاردسون در سخنرانی خطاب به این گروه درباره اهمیت همکاری های بین المللی صحبت کرد.

او گفت، آنها تمایلی مشترک برای دریانوردی در راستای حمایت از شهروندان کشورشان دارند.

ریچاردسون که در عین حال میزبان سمپوزیوم قبلی در سال 2016 هم بود اخیرا به برزیل سفر نموده بود تا با فریرا درباره تقویت شراکتشان گفت وگو نمایند.

دریادار کریستف پارازوک، مقام ارشد نیروی دریایی فرانسه نیز گفت: این اجلاس مثل بازی های المپیک برای نیروهای دریایی محسوب می گردد و ما دیدیم که قوای دریایی با اندازه های مختلف از سراسر دنیا در آن شرکت می نمایند.

او گفت که بدون این اجلاس معمولا احتیاج به چند ماه زمان بود تا به اطراف دنیا رفته و با این تعداد فراوان از روسای نیروهای دریایی دیدار کند.

دریادار استرالیایی مایکل نونان هم گفت: او در این اجلاس ایده هایی درباره جذب و حفظ نیرو به ویژه در گفت وگوهایش با رئیس نیروی دریایی آلمان به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشارکت فرماندهان ارشد 100 کشور دنیا در نشست نیروهای دریایی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت فرماندهان ارشد 100 کشور دنیا در نشست نیروهای دریایی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید