منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است.

منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است

در حاشیه کویر لوت و یک ناحیه بیابانی، درست در جنوب شرقی استان کرمان و 55 کیلومتری شهرستان بم، شهرستان فهرج قرار گرفته است. این شهرستان از سالیان گذشته تا به امروز به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی سیستان و بلوچستان حلقه اتصالی میان استان کرمان و مسیر تجاری آن با بندر چابهار و نیز زاهدان بوده است.

فهرج در طول تاریخ به اسامی مختلفی معروف بوده بطوریکه در ابتدا به نام پورا و سپس به دلیل قرار گرفتن در حاشیه کویر به نام گوشی و بعد از آن به نام پهره یا فهره و پس از مدتی به پهرگ تغییر نام پیدا نموده است؛ بعلاوه این شهرستان با قدمتی بسیار زیاد از دیرباز در فراوری صنایع دستی فعال بوده و صنایعی چون گلیم شیریکی پیچ، حصیربافی، سوزن دوزی بلوچی و غیره در آن رواج دارد.

شهرستان فهرج به سبب قابلیت ها و ظرفیت هایی تاریخی و طبیعی می تواند گردشگران بسیاری را با سلیقه های متفاوت به خود جلب کند و اوقات فراغت مفرح و مفیدی پیش روی آنان قرار دهد. بطور مثال، یکی از پدیده های خاص کویر، کلوت ها هستند که در جهان نظیری برای آنها نمیتوان یافت که شمال غربی فهرج یکی از اماکن منحصر بفرد بشمار می رود که زیبایی طبیعی این کلوت ها را در منطقه وسیعی در خود جای داده است.

قلعه خاکی فهرج، میل نادری، جنگل کهور و قلعه برج معاذ از دیگر منطقه ها گردشگری این شهرستان استان کرمان است که در کنار این اماکن به دلیل موقعیت جغرافیایی، طبیعی و کویری آفرودسواری می تواند از تفریحات مفرح در این شهرستان محسوب گردد.

در کنار آفرودسواری جشنهای این شهرستان هم در نوع خود منحصر بفرد است. بطور مثال، مراسم آیینی حنابندان فهرجی ها می تواند از تماشای های مجذوب نماینده فرهنگ این منطقه باشد.

در همین زمینه مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج با اشاره به برنامه های نوروز سال جاری در این شهرستان اضافه نمود: در تپه های شنی فهرج نیز علاوه بر مسابقه شترسواری و آفرود، مراسم آیینی حنابندان و بعلاوه برپایی سیاه چادرهای عشایری برای فروش محصولات طبیعی در قالب 2 بازارچه در مسیر تردد مسافران به سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.

حمید وحیدزاده اضافه نمود: این 2 بازارچه با 24 غرفه فراوریات هنرمندان صنایع دستی شهرستان فهرج را به معرض نمایش و فروش گذاشته است.

وی با اشاره به برگزاری نوروزگاه در محل ستادهای خدمات سفر ادامه داد: در این ویژه برنامه، موسیقی محلی و مراسم آیینی اجرا می گردد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج توضیح داد: سال جاری ستادهای خدمات سفر در بناهای تاریخی این شهرستان برپا شده که مسافران نوروزی علاوه بر دریافت خدمات هدایت و بسته های تبلیغاتی، از بناهای تاریخی مذکور هم تماشا می نمایند.

منبع: همگردی

به "منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ها بیابانی و شنزارهای فهرج از مکانهای دارای ظرفیت برای آفرود سواری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید