هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد های شدید لحظه ای در تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت وزش باد های شدید لحظه ای در این استان هشدار داد.

هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد های شدید لحظه ای در تهران

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار زرد هواشناسی برای تهران گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی احتمال وزش باد های لحظه ای شدید در استان تهران از امروز 30 مهرماه تا سوم آبان ماه وجود دارد. بعلاوه در منطقه ها جنوب و غرب استان تهران نیز شاهد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی افزود: به همین دلیل نیز تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده و دستگاه های امدادی و خدماتی از آمادگی لازم در این خصوص برخوردارند. ضروری است مردم نیز به توصیه ها و هشدار ها توجه کافی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از احتمال بارش باران، رگبار رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مه و کاهش دید در منطقه ها شمالی و غربی این استان به ویژه در ارتفاعات اطلاع داد و گفت: احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و برخی رودخانه ها، پدیده مه و کاهش دید و امکان آسیب به بخش های مختلف کشاورزی از مخاطرات اصلی در روز های مذکور وجود دارد.

یزدی مهر با بیان اینکه اثر مخاطره فوق خسارت احتمالی به بخش کشاورزی است، افزود: کاهش غذادهی استخر های پرورشی به نصف نرمال با توجه به ابری بودن و بارندگی، عدم آبیاری مزارع سویا و پنبه به علت وقوع بارندگی، زهکشی و پاک سازی راستا آبیاری باغات و مزارع با توجه به بارش های احتمالی از مواردی است، که رعایت آن ها به وسیله کشاورزان می تواند، در کاهش خسارات احتمالی مؤثر باشد.

وی گفت: عدم استفاده از آب باران برای دام ها، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر ها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه ها، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخر ها نیز مورد تاکید است.

منبع: فرارو

به "هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد های شدید لحظه ای در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد های شدید لحظه ای در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید