هضم غذا در بدن چقدر طول می کشد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران (پانا) - غذا پس از وارد شدن به معده در فرایندی تدریجی و تقریباً طولانی هضم می گردد.

هضم غذا در بدن چقدر طول می کشد؟

معده یکی از پیچیده ترین و مهم ترین اعضای دستگاه گوارشی است. هر غذایی که انسان میل می نماید در جهت عبور از دستگاه گوارش وارد معده شده و فرایند جذب ویتامین ها و مواد مغذی و دفع سایر قسمت های تشکیل دهنده آن ماده خوراکی شروع می گردد.

باتوجه به نوع مواد غذایی که وارد بدن شده و ترکیب عناصر سازنده آن ها مدت هضم طولانی تر یا کوتاه تر خواهد بود. متخصصان تغذیه همیشه برای حفظ سلامتی دستگاه گوارشی و سایر قسمت های بدن به مردم توصیه می نمایند انواع مواد خوراکی مغذی را در زمان و به حجم مناسب مصرف نمایند.

بعلاوه فعالیت بدنی روزانه نظیر ورزش کردن به فرایند هضم مواد خوراکی یاری می نماید و باعث می گردد قسمت های غیرقابل هضم غذای مصرفی زودتر و به شکل راحت تری دفع گردد. آنالیز های علمی نشان داده است به طور معمول هضم هر ماده غذایی در بدن حدوداً 12 ساعت طول می کشد. یعنی ممکن است فردی صبحانه و ناهار خود را میل نموده و در حال خوردن شام باشد، ولی هنوز غذایی که هنگام صبح مصرف نموده به طور کامل هضم نشده باشد.

مصرف بیش از میزان غذا های چرب، پرنمک، تند، آبمیوه های ترش، نوشیدنی های گازدار و الکلی، پیاز و شکلات در طولانی مدت به معده آسیب جدی وارد نموده و سلامتی انسان را به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هضم غذا در بدن چقدر طول می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هضم غذا در بدن چقدر طول می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید