وزارت امور خارجه: آمریکا، جنایتکار جنگی در افغانستان و حامی دولتی تروریسم در سرتاسر دنیا است

به گزارش وبلاگ وردپرس، وزارت امور خارجه کشورمان اتهامات آمریکا درباره مهاجران افغان در استان هرات را طنز تاریخ خواند و خاطرنشان کرد: این رژیم، جنایتکار جنگی در افغانستان و حامی دولتی تروریسم در سرتاسر دنیا است.

وزارت امور خارجه: آمریکا، جنایتکار جنگی در افغانستان و حامی دولتی تروریسم در سرتاسر دنیا است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ وردپرس، وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه شنبه) در توئیتی در پاسخ به توئیت اداره امور آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجه آمریکا که مدعی شکنجه مهاجران افغان توسط ایران شده، اظهار داشت: ایران روابطی قوی با افغانستان داشته و در یاری به رهبران این کشور در تشکیل دولت فراگیر پیشرو است. آنچه برای مهاجران در استان هرات رخ داد، مصیبت بار است، اما اتهامات رژیم آمریکا علیه ایران، یک طنز تاریخ است.

وزارت خارجه ایران در این توئیت می افزاید: این رژیم (آمریکا)، جنایتکار جنگی در افغانستان و حامی دولتی تروریسم در سرتاسر دنیا است.

به گزارش فارس، در پی انتشار بعضی اخبار در رسانه های افغانستان در مورد وقوع حادثه برای تعدادی از شهروندان این کشور که با عبور از رودخانه مرزی قصد ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته اند، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان توضیح داد: این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک کشورمان را رد نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: به جهت اهمیت موضوع و به منظور کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع این حادثه در خاک افغانستان، مراتب را در همکاری با مقامات این کشور تحت آنالیز قرار داده ایم.

علاوه بر این، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در این خصوص و انتشار ویدیویی در این زمینه، عنوان نمود: در تماس نزدیک با مقامات افغانستان هستیم، هم مقامات مرزی و هم مقامات سیاسی و دیپلماتیک ما در حال تماس هستند و این موضوع توسط مرزبانی ما رد شده و صحت ندارد که اتفاقی توسط مرزبانان ما انجام شده باشد. در اینکه عده ای از شهروندان افغانستانی جان خود را در این حادثه از دست داده اند ما نیز ناراحت هستیم با خانواده آن ها ابراز همدردی می کنیم.

وی اضافه کرد: بعضی درصدد بر هم زدن شرایط در منطقه و بین ایران و افغانستان هستند. شاهد بودید ایران اقدامات دیپلماتیک بسیار خوبی را آغاز کرد برای اینکه وحدت ملی و دولت فراگیر در افغانستان شکل بگیرد. به نظر من طرح این موارد به حاشیه بردن این مساعی دیپلماتیک ایران است و ما اتباع افغانستان را همیشه محترم شمرده و می شمریم و توصیه می کنیم رسانه ها، اتباع افغانستان و هم مسئولان مراقب توطئه ها باشند.

موسوی اظهار داشت: اظهار داشتیم نهایت همکاری را با مقامات افغانستان خواهیم داشت که مسائل روشن گردد. معتقدم اطلاعات اولیه اعلام شده درست بوده و مرزبانی و مقامات ما و افغانستان گفتند موضوع در دست آنالیز است و انشاءالله ابعاد این موضوع هم روشن خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت امور خارجه: آمریکا، جنایتکار جنگی در افغانستان و حامی دولتی تروریسم در سرتاسر دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امور خارجه: آمریکا، جنایتکار جنگی در افغانستان و حامی دولتی تروریسم در سرتاسر دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید