وزیر علوم چندکارته شد ، مجلسی ها از پاسخ های غلامی قانع نشدند

به گزارش وبلاگ وردپرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر علوم قانع نشدند و به او مجددا کارت زرد دادند.

وزیر علوم چندکارته شد ، مجلسی ها از پاسخ های غلامی قانع نشدند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ وردپرس، در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا از وزیر علوم این سوال را پرسید که چرا مواد 64، 65 و 66 برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان ها تضییع و ناکارآمد شده به طوری که موجب کاهش دانشجو و افت فعالیت های علمی و تحصیلی شده است؟.

بعد از توضیحات وزیر علوم، عباسپور گفت: با این افتضاحی که در شهرستان ها به وجود آمده است اگر اعلام کنم که از پاسخ های وزیر قانع شده ام هیچ جوابی برای ملت ایران و مردم خود در حوزه انتخابیه ام ندارم، لذا قانع نشده ام.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم خطاب به وزیر علوم اظهار کرد: من به صورت کتبی و شفاهی به شما گفتم که باید برای ساماندهی مراکز آموزش عالی با مجلس شورای اسلامی هماهنگی صورت می گرفت که این اتفاق رخ نداد و نمایندگان اعتراض دارند.

در نهایت پاسخ های وزیر علوم به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد و نمایندگان با رای خود اعلام کردند که از پاسخ ها قانع نشدند.

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز سوال سید مصطفی آقامیرسلیم و 9 نفر از نمایندگان از منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات درخصوص اینکه از سرمایه بزرگ علمی متشکل از هشتاد هزار عضو هیات علمی و بیش از سه و نیم میلیون دانشجو، چگونه برای ارایه پیشنهاد چاره جویی مسائل کشور استفاده شده و چه دستاورد ملموسی برای جامعه داشته است از توضیحات وزیر با 75 رأی موافق 127 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در صحن قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

احمدحسین فلاحی در تشریح گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در اجرای ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ 24/ 9/ 1399 کمیسیون با حضور 16 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال کننده و وزیر مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم قانع کردن نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر علوم چندکارته شد ، مجلسی ها از پاسخ های غلامی قانع نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم چندکارته شد ، مجلسی ها از پاسخ های غلامی قانع نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید