چرا رئیس سازمان میراث فرهنگی با خودرو به میدان نقش دنیا اصفهان رفت؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، در شرایطی که ورود خودرو به میدان نقش دنیا اصفهان سالهاست که ممنوع شده، بازدید هفته گذشته رئیس سازمان میراث فرهنگی از این میدان به بهانه ناچار بودن با خودرو صورت گرفت.

چرا رئیس سازمان میراث فرهنگی با خودرو به میدان نقش دنیا اصفهان رفت؟

به گزارش گروه استان های وبلاگ وردپرس، نزدیک به 3 سال است که ورود خودرو به میدان نقش دنیا ممنوع شده و مردم عادی و حتی بسیاری از مسئولان برای حضور در این میدان، از کالاسکه و خودرو های برقی و یا پای پیاده استفاده می نمایند.

حتی چندی پیش بود که ورود خودرو های کلاسیک به این میدان، جنجال های بسیاری در شبکه های اجتماعی به وجود آورد و واکنش دوست داران میراث را برانگیخت.

با این حال انتشار عکسی از بازدید هفته گذشته مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و ورود خودرو ها به میدان امام دلیل این بازدید، نقدها بسیاری را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور هفته گذشته در سفر به اصفهان ضمن برگزاری نشست مختلف در نشست با فعالان گردشگری و هنرمندان استان اصفهان شرکت کرد.

وی پس از آن در جریان بازدید از میدان نقش دنیا اصفهان که این روز ها ورود خودرو ها به آن ممنوع شده، با خودرو وارد میدان شد و تصاویر منتشر شده از حضور وی در میدان با خودرو، واکنش های بسیاری را در این زمینه به دنبال داشت.

این در شرایطی است که رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این حوزه، بیش از سایر مسئولان باید به موضوع ممنوعیت ورود خودرو به میدان نقش دنیا اصفهان پایبند باشد.

با این حال، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اعتقاد دارد که این بازدید با پای پیاده اجرا شده و کار اشتباهی است که تصاویر با پای پیاده منتشر نمی گردد. وی می گوید: بازدید دکتر مونسان از میدان نقش دنیا کاملا پیاده انجام گرفت، روز بعد یک کار فوریتی از نظر شرایط برای احترام به هنرمندان بوده که ناگزیر شدیم با ماشین بیاییم چرا خبر بازدید که به صورت پیاده بوده را منتشر نمی نمایند.

فریدون اللهیاری با اشاره به به حضور رئیس میراث فرهنگی کشور با خودرو در میدان نقش دنیا گفت: کار جالبی نیست که تصویری از این قبیل در شبکه ای اجتماعی منتشر می نمایند، بازدید دکتر مونسان از میدان نقش دنیا کاملا پیاده انجام گرفت.

وی اضافه نمود: روز قبل از تمام مجموعه میدان به صورت پیاده بازدید کرد وهیئت همراه نیز پیاده بودند، روز بعد برنامه دیگری در نقش خانه هنرمندان رونمایی از چند اثر بود و با توجه به ترافیک کاری مقدور نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:زیرا در خیابان چهارباغ خواجو افتتاح هتل خواجو را داشتیم و بایستی برنامه های بعدی صورت می گرفت و ناگزیر بود از کار هنرمندان نیز بازدید کند و ناچار شد با ماشین بیاد و تا بعد او را به فرودگاه ببریم.

وی اعلام کرد: تردد ماشین در میدان به طور مطلق ممنوع نشده در آنجا ماشین های سرویس اداری نیز حضور به لحاظ فوریت حضور می یابند حتی بعضی مواقع شهرداری نیزدر این مورد ناگزیر می گردد.

اللهیاری افزود: این یک کار فوریتی به لحاظ شرایط برای احترام به هنرمندان بوده، چرا روزی که بازدید به صورت پیاده بوده را منتشر نمی نمایند.

منبع تسنیم

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چرا رئیس سازمان میراث فرهنگی با خودرو به میدان نقش دنیا اصفهان رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رئیس سازمان میراث فرهنگی با خودرو به میدان نقش دنیا اصفهان رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید