چه چیزی دریاچه ناکورو در کنیا را اعجاب انگیز نموده است؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، دریاچه ناکورو در کنیا

کنیا سرزمین شگفت انگیزی است که در هر گوشه آن چیزی هست که شما را سراپا متحیر کند و دریاچه ناکورو هم یکی از آنهاست. همینکه به دریاچه ناکورو در کنیا می رسید، باید بدانید که با یکی از حیات وحش های واقعا بزرگ جهان طرف هستید و اگر در فصل مناسبی به آن سفر کنید شانس تماشا تعدادی از بزرگترین و خطرناک ترین حیوانات حیات وحش را خواهید داشت. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا سفر زوجی را که با هم به این کشور رفته اند و از این دریاچه تماشا نموده اند را بخوانید. سفری هیجان انگیز که شامل تمام چیزهایی است که آنها در طول سفر خود دیده اند:

چه چیزی دریاچه ناکورو در کنیا را اعجاب انگیز نموده است؟

بعد از یک رانندگی بسیار طولانی از پارک ملی Amboseli به طرف دریاچه ناکورو کمی احساس خستگی می کردیم. تقریبا موقع غروب خورشید بود که به آنجا رسیه بودیم و بنابراین خیلی نای تماشا حیات وحش را نداشتیم و از راهنمایمان خواستیم تا ما را به هتل برگرداند. او که کمی از ما مایوس شده بود و احساس نموده بود که ما از آن دسته آدم های بی ذوق هستیم، چاره ای جز موافقت کردن نداشت! برگشتیم و خودمان را برای یک سافاری خوب در روز بعد آماده کردیم.

صبح روز بعد موقع طلوع آفتاب بیدار شدیم و به طرف دریاچه ناکورو راه افتادیم تا بتوانیم کرگدن ها و فلامینگوهای معروف دریاچه را ببینیم. دریاچه ناکورو یکی از برترین مکان های تماشا کرگدن ها در سرتاسر قاره آفریقا است و به همین علت ما برای تماشا آنها کاملا مصمم بودیم و اول از همه به وسیله جانوران بامزه ای که از درخت ها آویزان بودند، استقبال شدیم!

چند دقیقه بعد از فاصله دور توانستیم ستاره اصلی یعنی کرگدن یا همان اسب آبی را ببینیم. در چمن های سرسبز بلند، نوع بسیار کمیابی از کرگدن یعنی کرگدن سیاه ایستاده بود. راهنمایمان به ما گفت که کرگدن مشکی نسبت به کرگدن سفید، بیشتر در خطر انقراض قرار گرفته است و به همین علت ما آن لحظه احساس خیلی ویژه ای داشتیم که توانسته ایم آن را در محل زندگی اصلی خود ببینیم.

در کمتر از 5 دقیقه دیگر گروهی دیگری از کرگدن های سفید را دیدیم که یک بچه کرگدن هم همراهشان بود. مدت زیادی را به تماشای آب خوردن آنها از چاله آب روی زمین خیره شدیم و راهنمایمان به ما شرح داد که این کرگدن ها، بومی دریاچه ناکورو نیستند.

کرگدن ها به سختی فراوری مثل می نمایند و توانایی ای در آنها وجود دارد که در شرایطی که احساس نمایند محیط زیست اطراف برای بچه آنها نا امن است، فراوری مثل نمی نمایند!

فلامینگوهای دریاچه ناکورو

بعد از تماشا کرگدن ها به طرف دریا رفتیم تا بتوانیم فلامینگوها را ببینیم. به علت اینکه هنوز فصل بارش کاملا تمام نشده بود تعداد بسیار زیادی از فلامینگوها که تعدادشان به میلیون ها می رسید در دریاچه ایستاده بودند و تشکیل صف های صورتی رنگی داده بودند. علت اینکه آنها در یک خط می ایستند این است که روی تکه ای از شن می ایستند تا بتوانند از جلبک های آب تغذیه نمایند.

دریاچه ناکورو در یک دره با شکاف عمیق قرار گرفته است و به همین علت وقتی از آن تماشا کنید این شانس را دارید تا از همه حیات وحش بزرگ آفریقا تماشا کنید. ما در آنجا زرافه، بوفالو، موجودات آبدوست و ده ها نوع پرنده را دیدیم و واقعا جایی است که یکبار تماشا آن به همه توصیه می گردد.

منبع: الی گشت

به "چه چیزی دریاچه ناکورو در کنیا را اعجاب انگیز نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزی دریاچه ناکورو در کنیا را اعجاب انگیز نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید