5ساحل سیاه رنگ جهان را بشناسید

به گزارش وبلاگ وردپرس، بیشتر سواحلی که تمام ما به عمرمان دیده ایم آب هایی آبی رنگ با ماسه هایی روشن بوده اند.

اما ظاهرا سواحل دیگری هم هستند که رنگ شان سیاه به نظر می رسد. این هم یکی دیگر از عجایب طبیعت است. اگر خیلی کنجکاوی تان تحریک شده است در ادامه مطلب همراه با خبرنگاران باشید تا اگر روزی خواستید یکی از این عجایب طبیعی را تجربه نمایید نشانی ها را در جیب تان داشته باشید.

5ساحل سیاه رنگ جهان را بشناسید

1- Punaluu - هاوایی

پونالو که با ساحل شن های سیاه نیز معروف است از مشهورترین نمونه های سواحل سیاه رنگ می باشد. شن این سواحل از شن و ماسه های سنگ بازالت شکل گرفته است که همراه با مواد مذاب به داخل اقیانوس رفته و پس از سرد شدن، به این شکل در آمده و همراه با حرکت موج ها به ساحل می آیند. این شن و ماسه های سیاه رنگ این ساحل را بسیار زیبا نموده و جذابیت خاصی به آن بخشیده است. در این ساحل گونه های مختلفی از حیوانات خطرناک نیز زندگی می نمایند که لاک پشت دریایی سبز از جمله آنها به شمار میرود. این حیوان در کنار ساحل به روی این ماسه های سیاه می خزند.

2- Agios Georgios - سانتورینی ، یونان

جزیره سنتورینی به خاطر شرایط خاص جغرافیایی اش دارای سواحل رنگارنگی است. این جزیره در سال 1600 پیش از میلاد یک آتشفشان فعال بوده است که پس از فوران، شهر اطراف خود را تحت تاثیر خود قرار گرفته است (همچون آنچه در پمپی ایتالیا رخ داد) و شن های سیاه رنگ این ساحل را شکل داد. این دریا دارای آبی گرم و بسیار تمیز است باشد که برای شنا کردن مناسب می باشد. شن های سیاه ساحل نیز معمولا بسیار داغ و سوزاننده هستند.

3- Vik - ایسلند

شاید وقتی صحبت از سواحل می گردد، ایسلند آخرین جایی باشد که به فکر می رسد. اما در جزیره ای به نام ویک واقع در در جنوبی ترین نقطه این کشور، ساحلی زیبا با شن های سیاه قرار گرفته است. البته در ویک به علت شرایط آب و هوایی بسیار سرد، نمی توان خیلی شنا کرد. شن های سیاه این ساحل نیز به علت فوران های آتشفشانی که در نزدیکی آن قرار گرفته است به وجود آمده اند. آخرین فوران آتشفشان کاتلا در سال 1918 بوده است.

4. Muriwai - نیوزلند

ساحل موریوای از سواحل معروف آکلند نیوزلند می باشد. این ساحل نیز دارای شن و ماسه های سیاه رنگی است که در واقع آهنی است که آتشفشان ها در لابه لای گل و لای ها به وجود آورده اند. آتشفشان قدیمی که در نزدیکی این ساحل قرار دارد 16 میلیون سال پیش فعال بوده است اما اثرات آن در این دوره به وسیله امواج به ساحل آمده و رنگ این ساحل را سیاه نموده است. از فعالیتهای رایجی که کنار این ساحل انجام می دهند اسب سواری، پاراگلایدینگ، دوچرخه سواری و کمی دورتر کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان می باشد.

5- El Bollullo - تنریف - جزایر قناری

جزایر قناری واقع در شمال غربی آفریقا دارای طبیعتی آتشفشانی است و بخش عظیمی از آن از سنگ های بازالت تشکیل شده است. جزیره تنریف بزرگترین جزیره در این منطقه است که ساحل زیبا و دیدنی ال بولولو با شن های سیاه در آن واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "5ساحل سیاه رنگ جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5ساحل سیاه رنگ جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید