7 سال قبل سامسونگ تاج وتخت نوکیا را تصاحب کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، نوکیا به مدت 14 سال بزرگ ترین سازنده گوشی ها در دنیا بود. این کمپانی فنلاندی طی سال های اواخر دهه 90 و دهه 2000 در دوران اوج خود به سر می برد ولی معرفی گوشی های هوشمند منجر به منزوی شدن این کمپانی بزرگ شد. تا اواخر نخستین سه ماهه سال 2012، سامسونگ توانست صندلی نوکیا را به عنوان بزرگ ترین سازنده تصاحب کند و بعد از آن هم سقوط آزاد نوکیا با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

7 سال قبل سامسونگ تاج وتخت نوکیا را تصاحب کرد

در این میان، نوکیا اشتباهات مهلکی را مرتکب شد. از بین آن ها می توانیم به سماجت در استفاده از سیستم عامل سیمبین اشاره کنیم که به اعتقاد مدیران این کمپانی، می توانست گزینه سومی در فضای دو قطبی اندروید و iOS باشد. بعد از اینکه نوکیا بالاخره شکست سیمبین را پذیرفت، تصمیم گرفت با یک پلتفرم محکوم به فنا یعنی ویندوز موبایل همکاری کند.

اما در این میان نباید تنها تصمیمات نوکیا را مقصر بدانیم. بلکه باید خاطرنشان کنیم که در این دوران مهم ترین رقبای نوکیا یعنی اپل و سامسونگ تعدادی از بهترین محصولات تاریخ خود را روانه بازار کردند. وقتی که سامسونگ صندلی نوکیا را از آن خود کرد، گوشی فوق العاده گلکسی اس 2 را عرضه نموده بود و می خواست گوشی بسیار جذاب گلکسی اس 3 را روانه بازار کند. در همین اوضاع و احوال، اپل در سال 2011 با عرضه آیفون 4 نوکیا را از سلطنت خلع نموده بود.

اپل و سامسونگ از آن موقع اگرچه با مشکل هایی مانند انفجار گلکسی نوت 7 و خم شدن آیفون 6 روبرو شده اند، ولی با قدرت زیادی ادامه داده اند و پیروز شده اند تا حد زیادی به رشد خود ادامه دهند. تا چند سال، سامسونگ و اپل بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند بودند که در این اواخر هواوی پیروز شده اپل را به صندلی سوم منتقل کند.

در سال 2013 مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را خریداری کرد ولی نتوانست آن را به سوددهی برساند که این البته انتها خط برای این برند نبود. در سال 2016 شرکت HMD Global تأسیس شد و برند نوکیا را به اختیار گرفت و از آن موقع بیش از 70 میلیون گوشی تحت برند نوکی را روانه بازار نموده که از جهات مختلف، از جمله ارائه آپدیت های نرم افزاری، حرف های زیادی برای گفتن دارند. همچنین سال گذشته این شرکت پیروز شد به مقام نهم بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند دست پیدا کند.

اگرچه نوکیا با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد، ولی کمتر کسی انتظار داشت که گوشی های این برند دوباره به پیروزیت فعلی برسند. با توجه به روند دو سال گذشته گوشی های این برند، به نظر می رسد که این گجت ها آینده خوبی داشته باشند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 سال قبل سامسونگ تاج وتخت نوکیا را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 سال قبل سامسونگ تاج وتخت نوکیا را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید