تیم برنده تیم بازنده

به گزارش وبلاگ وردپرس، استارتاپ، ترکیبی از مهارت و خلاقیت و روح همه اعضا ست که برای فراوری یک محصول واحد گرد هم آمده اند. در بین افراد این گروه کوچک با پیشینه های متنوع، فقط انرژی بسیار زیاد آنها برای ارائه کار بهتر است که موجب می گردد چیزهای زیادی اتفاق بیفتد! ایده های عالی شکست می خورند. پیروز ترین مدل های کسب وکار، حتی با وجود منابع اقتصادی خوب و افراد باهوش، به دلیل ضعف کار تیمی، پیروز نمی شوند.

تیم برنده تیم بازنده

اگر می خواهید بدانید آنچه درون یک استارتاپ قرار گرفته است، شبیه چیست، می گویم شبیه دیگ مذابی از ایده ها ست؛ به این معنی که افراد با نژاد و فرهنگ و مذهب های مختلف در کنار هم قرار می گیرند و هرکس باتوجه به این موارد، دیدگاه و ایده های خود را در کارگروهی ارائه می دهد. استارتاپ، ترکیبی از مهارت و خلاقیت و روح همه اعضا ست که برای فراوری یک محصول واحد گرد هم آمده اند. در بین افراد این گروه کوچک با پیشینه های متنوع، فقط انرژی بسیار زیاد آنها برای ارائه کار بهتر است که موجب می گردد چیزهای زیادی اتفاق بیفتد! ایده های عالی شکست می خورند. پیروز ترین مدل های کسب وکار، حتی با وجود منابع اقتصادی خوب و افراد باهوش، به دلیل ضعف کار تیمی، پیروز نمی شوند. ایده های جدید فراوانند، افراد مهارت های جدیدی را کسب می نمایند و یاد می گیرند که مسئولیت پذیر باشند. این دسته از افراد برای رسیدن به اهداف جمعی سخت کوشش می نمایند و یاد می گیرند به یکدیگر اعتماد نمایند. این حالت اتفاق بزرگی است و زمانی اتفاق می افتد که یک پیش شرط لازم الاجرا برآورده گردد و این همان کار تیمی است، یا به طور خاص می توان گفت کار تیمی خوب است. فقط با یک کار خوب تیمی امکان رونق بخشیدن تیم وجود دارد و این موضوع در یک استارتاپ از اهمیت بیشتری برخوردار است و زمان بسیار خوبی برای راه اندازی یک استارتاپ است زیرا در دنیای حال حاضر ارتباطات افراد به وسیله ابزارهایی همچون کامپیوتر و اینترنت و نرم افزارهای متفاوت و پلتفرم های های آنلاین انجام می گردد. مسائل بسیاری وجود دارد که احتیاج به حل کردن دارد که مساوی است با انبوهی ایده جدید و نوپا برای راه اندازی استارتاپ، فقط ضروری است یک نفر به اندازه کافی جرات ارائه ایده را داشته باشد تا بتواند وارد این حوزه گردد، زیرا ورود به این عرصه آسان است و بقای استارتاپ و جانزدن به همان اندازه سخت است. ایده های عالی هم شکست می خورند. دلیل عدم پیروزیت پیروز ترین مدل های کسب وکار، حتی با وجود منابع اقتصادی خوب و افراد باهوش چیست؟ پاسخ ساده است؛ فقط به دلیل ضعف کار تیمی.

می بینید که کسب وکار فقط مربوط به یک محصول یا خدمات خوب نیست. این موضوع بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنیم و درباره چگونگی عملکرد سازمان به عنوان یک کل است، به همین دلیل کارگروهی یکی از مهم ترین ویژگی ها برای راه اندازی پیروزیت آمیز استارتاپ است.

جریان کار سازمان یافته

همه چیز در استارتاپ ها به سرعت پیش می رود، پس همه اعضا باید بیش ازحد فعالیت نمایند و در کار خود جدیت به خرج دهند. در یک بازه زمانی کم ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد. در چنین شرایطی، اطمینان از اینکه همه افراد در کنار هم قرار دارند و هیچ گونه همپوشانی کاری وجود ندارد، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این امر به سرعت منجر به آشوب و فاجعه در فرایند کارگروهی و استارتاپ می گردد. ضروری است تا شخصی مسئولیت راهنمایی تیم را به عهده گیرد و اطمینان حاصل کند که ارتباطی فعال و کارآمد در تیم جریان دارد و جریان کاری تیم به شکل سازمان یافته پیش می رود. تنها چیزی که می تواند به این امر یاری کند، جلسات کوتاه روزانه و صحبت درباره اهداف فردی و جمعی همان روز است. این نه تنها به جریان کاری خوب یاری می نماید، بلکه باعث تقسیم وظایف نیز می گردد. (ZipBoard وب سایتی برای یادداشت برداری است)

جلب اعتماد

اعضای تیم استارتاپ گرچه از نظر تعداد کم هستند، اما معمولا دارای سوابق و تخصص های بسیار متفاوت در حوزه های مختلف اند. همه آنها شیوه کاری و استدلالات خاص خود را دارند که باعث می گردد در کنار هم قرار گیرند. همبستگی در چنین تیمی برای اینکه قادر به همکاری مشترک باشند و در راستای یک هدف مشترک پیش فرایند، قطعا کار سختی است. همه افراد مسئولیت ها و انتظارات متفاوتی دارند، بنابراین هماهنگی میانشان همواره هم کار آسانی نیست. برای غلبه بر این موانع ضروری است که به تیم اجازه داده گردد تا فعالیت های گروهی خود را افزایش دهند و همزمان از کنار هم بودن احساس راحتی نمایند. کار گروهی باعث ایجاد اعتماد می گردد که سنگ محک پیروزیت هر تیم است.

فرصت های بیشتر برای یادگیری

هنگامی که با تیمی کار می کنید، افرادی هستند که زمینه مشترک کاری با شما دارند و این باعث می گردد ایده های یکدیگر را به چالش بکشید و در این راستا با هم رشد کنید. وقتی فردی به تنهایی روی پروژه کار می نماید، بسیار زمان بر است، در نتیجه، کار بر پروژه های کمتر منجر به کاهش فرصت های یادگیری می گردد. افرادی که در استارتاپ ها کار می نمایند باید چیزهای زیاد را خیلی سریع یاد بگیرند و یک تیم خوب باید اطمینان یابد که همه در کنار هم رشد می نمایند و دارای فرصت های یادگیری برابر هستند. کارگروهی به طور قابل توجهیضریب اتوبوس را افزایش می دهد که به معنی تعداد افراد فرضی در تیمتان است که ممکن است با ضریب اتوبوس ضربه بخورند قبل از اینکه یک پروژه به طور کامل متوقف گردد.

مقابله با خطر و فشار زیاد

امروز کارگزار راه اندازی استارتاپ ها بسیار رقابتی و اشباع است و همواره در صحنه بودن در عین حفظ جنبه رقابتی آن بسیار سخت است. خطرات بسیار زیاد است و فشار مداوم برای انجام هر چه بهتر عملکردتان وجود دارد. شما به افراد بسیار مقاوم در استارتاپ ها احتیاج دارید که به مسائل به عنوان چالش می نگرند و تحت فشار رشد می نمایند. اگر تیم همچون سنگ، سخت نباشد، امیدی برای بقای استارتاپ وجود ندارد. آنها به حفظ کارگروهی خوب احتیاج دارند و به همه یاری می نمایند تا با نگرش جدی با مسائل خود روبرو شوند. هر یک از اعضای تیم باید با جسارت مسائل را رفع و نقاط قوت یکدیگر را تکمیل نمایند. آنها باید در مواقع ضروری آماده باشند تا از منطقه امن خود خارج شوند و تنها زمانی اتفاق می افتد که به توانایی های یکدیگر اعتماد داشته باشند و یکدیگر را باور نمایند.

ضریب اتوبوس

اغلب استارتاپ ها در ابتدا تیم بسیار کوچکی دارند که شامل تعداد انگشت شماری از افراد متخصص است. همه آنها باید از آنچه سایر اعضا انجام می دهند، مطلع باشند تا در مواقع اضطراری بتوانند کارهای شخص دیگر را با کمترین ایراد انجام دهند. وقتی درباره این شرایط صحبت می کنیم، به ضریب اتوبوس اشاره می کنیم. تعداد افرادی که ممکن است قبل از اینکه یک پروژه به طور کامل متوقف گردد با یک ضریب اتوبوس برخورد نمایند، به عنوان ضریب اتوبوس شناخته می شوند. هنگامی که یک گروه ارتباط خوبی با هم دارند و فعالیت های خود را به خوبی با هم هماهنگ می نمایند، ضریب اتوبوس به طور قابل توجهی افزایش می یابد، زیرا در صورت بیمار شدن یا ترک تیم یکی از اعضا، احتمال توقف پروژه وجود دارد. هنگامی که اعضای تیم استارتاپ تا حدی به هم نزدیک شده اند که ایده هایی که به نظر جاه طلبانه و بلندپروازانه می رسد، با هم به اشتراک می گذارند، نسبت به هم احترام متقابل و واقعی دارند و تمایلی به رها کردن یکدیگر ندارند. این امر به افزایش مسئولیت پذیری افراد در کارشان یاری می نماید زیرا عوامل فشار در همکاران یکسان است و همه اعضا مشتاقند و به این انگیزه وامی دارد که برای پیروزیت تیم باید سخت کوشش نمایند. حتی در روزهایی که اشتیاق خاصی به کار ندارند، نگرانی شما برای تیم جهت عدم انگیزه غلبه می نماید و شما فقط روی انجام کار خود به طور جدی متمرکز می شوید. ویژگی شاخص استارتاپ ها توانایی ارائه خروجی یک محصول جدید است که احتیاج به تصمیم گیری سریع و سیستم کنترل کیفیت دارد. اگر همه اعضای تیم در یک استارتاپ همکاری نزدیک با هم داشته باشند، می توانند کارهای یکدیگر را پیگیری نمایند، بنابراین نوعی سازگاری ایده آل میانشان ایجاد می گردد که عملکرد کلی استارتاپ را بهبود می بخشد. اگر می خواهید مطمئن شوید که بهترین نسخه را هنگام طراحی پروژه وب به کار گرفته اید، از zipBoard بهره ببرید:zipBoard ، ابزار ردیابی اشکال بصری است. همچنین به شما امکان یادداشت گذاری، همکاری، اختصاص وظایف و ارائه تست پاسخگویی هنگام طراحی وب سایت یا دوره های آموزش الکترونیکی، دریافت نظرات و بازخوردهای ذینفعان و میزان پیشرفت و پیروزیت موارد فوق را ارائه می دهد.

منبع: مجله شنبه

به "تیم برنده تیم بازنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم برنده تیم بازنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید