شرایط حضور دانشجویان واکسن نزده در کلاس درس

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران (پانا) - رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به چگونگی حضور دانشجویان واکسن نزده در آموزش حضوری گفت در صورت قطعی شدن حضور کامل دانشجویان در کلاس درس، نبود آن ها به منزله غیبت است.

شرایط حضور دانشجویان واکسن نزده در کلاس درس

به گزارش تسنیم، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره آمادگی دانشگاه ها برای آموزش حضوری دانشجویان با اشاره به شرایط خوابگاه ها اظهار کرد: خوابگاه های عمومی مربوط به دانشگاه ها تقریبا آماده هستند و در خصوص بخشی از خوابگاه های استیجاری چالش هایی داریم که تا زمان حضور دانشجویان در خوابگاه ها سعی بر برطرف آن است.

وی درباره اندازه واکسیناسیون دانشجویان گفت: آمار واکسیناسیون دانشجویان مستثنی از آمار واکسیناسیون جامعه نیست و بر این اساس 93 تا 94 درصد کل جامعه دز اول، 84 درصد جامعه دز دوم و 44 درصد دز سوم را دریافت کردند که در مجموع 35 میلیون نفر تزریق دز دوم و سوم را داشتند که بنا به گفته کارشناسان تزریق دز دوم تا 6 ماه ایمنی ایجاد می نماید بنابراین به نظر می رسد سطح ایمنی برای دانشجویان مهیا شده است.

وی درباره شرایط حضور دانشجویانی که واکسن دریافت ننموده اند، گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه ها به معنای استفاده نکردن از ظرفیت های آموزش مجازی نیست و این موضوع تا زمانی تداوم دارد که دانشجویان به طور کامل در کلاس های درس نیستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه نمود: به محض اینکه حضور کامل دانشجویان قطعی گردد، آموزش غیرحضوری غیبرطرفال می گردد و این یعنی حضور نداشتن دانشجو در کلاس درس به منزله غیبت است.

ممنوعیت حضور دانشجویان واکسن زده در کلاس درس

در ادامه سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران درباره فرایند آمادگی این دانشگاه برای میزبانی حضور دانشجویان اظهار کرد: کلاس ها کاملا حضوری است و در پی توسعه کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی که دنبال کردیم موضوع خوابگاه های دانشجویی است، گفت: اسکان دانشجویان از 13 فروردین آغاز می گردد و مجموعا 15 هزار دانشجوی خوابگاهی در پردیس های مختلف این دانشگاه در سراسر کشور اسکان پیدا می نمایند.

رئیس دانشگاه تهران بیان نمود: موضوع تزریق 2 دز واکسن برای پذیرش دانشجویان را داریم و متاسفانه 8 درصد دانشجویان کمتر از 2 دز واکسن دریافت کردند و 4 درصد اصلا واکسن نزدند که حدود 1200 نفر هستند.

مقیمی توضیح داد: از پذیرش این دانشجویان معذوریم البته تمهیداتی اتخاذ کردیم تا این گروه از دانشجویان واکسن دریافت نموده یا دز بعدی واکسن را تزریق نمایند.

وی اظهار کرد: برای دانشگاه حفظ سلامت دانشجویان و استادان اولویت دارد و دانشگاه بدون حضور دانشجو فاقد روح کافی است بنابراین تمهیداتی لازم بهداشتی را فراهم می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرایط حضور دانشجویان واکسن نزده در کلاس درس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط حضور دانشجویان واکسن نزده در کلاس درس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید