صنعت استریم گیم ها، بیم ها و امید ها

به گزارش وبلاگ وردپرس، نتفلیکس برای بازی ها، عنوانی بسیار مجذوب کننده می کند. رقابت برای ساخت چنین پلتفرمی مدت هاست که شروع شده. در مرکز این رقابت مایکروسافت و سونی قرار دارند و پس از آن شرکت های کمتر بازی محور مانند اپل، آمازون و نتفلیکس هستند که همگی خدمات اشتراکی را در کوشش برای جذب گیمرها به پلتفرم های خود راه اندازی نموده اند.

صنعت استریم گیم ها، بیم ها و امید ها

مایکروسافت چهار سال وقت صرف نموده تا سرویس اشتراکی گیم خود، Xbox Game Pass را ایجاد کند که دسترسی نامحدود به بیش از 100 بازی را برای کنسول های خانواده Xbox با هزینه ماهیانه 10.99 پوند فراهم می نماید.

در ماه مارس، سونی اظهار داشت که میخواهد وارد رقابت با Game Pass گردد و با سرویس PlayStation Plus خود، امکان دسترسی به 700 عنوان بازی با قیمت 13.49 پوند در ماه (یا 99. 99 پوند در سال) را بدهد. گرچه بیشتر این عناوین قدیمی هستند.

در کنار این دو سازنده کنسول، دیگر شرکت ها خدمات مشابهی را راه اندازی نموده اند. اپل آرکید، برای آیفون و اپل تی وی، دسترسی نامحدود به بیش از 200 بازی موبایل را با 4.99 پوند در ماه ارائه می دهد. سرویس Luna آمازون که در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس است، به مشترکین اجازه می دهد 100 بازی را با قیمت 5.99 دلار استریم نمایند و نتفلیکس در حال آزمایش مجموعه ای از بازی ها به صورت رایگان در کنار فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خود است.

این رقابت منجر به هجوم نقدینگی به صنعت گیم شده. مایکروسافت، دومین شرکت ثروتمند دنیا، تنها از سال 2017 به بعد، ناشر Call of Duty و Warcraft یعنی Activision Blizzard و نیز توسعه دهنده Skyrim، Bethesda و 9 استودیو مستقل را خریده.

آمازون و اپل، دو شرکت ثروتمند دیگر، سرمایه عظیمی را وارد نموده اند. سونی، با ارزش بازاری بسیار کوچکتر از غول های فناوری، کوشش نموده است تا با Halo و Destiny توسعه دهنده Bungie ادغام گردد.

استریم بازی، مقداری از ریسک عرضه عناوین تازه را کاهش داده. شرکت های مستقل از این مدل عرضه بازی خوششان آماده و مبلغ قابل توجهی از شرکت های استریم بابت این مسئله دریافتی دارند.

تام دیویس، ناشر سوئدی Thunderful، می گوید که شانس موفقیت توسعه دهندگان مستقل، بسیار کم است. ولی وقتی که بازی خود را به 25 میلیون مشترک Game Pass یا پلی استیشن پلاس عرضه کنید، اوضاع فرق می نماید.

تام مید، مدیر هنری و یکی از بنیان گذاران سیرکز اسپیرال مستقر در بریستول، می گوید با قرارداد با این پلتفرم ها بدون نگرانی از اندازه فروش، می توان ایده ها را توسعه داد.

اینگونه فروش جاری بازی ها باعث می گردد که عناوین کوچک اما خلاقانه یا با ایده عجیب هم بازاری برای خود دست و پا نمایند. با Game Pass، در واقع همه، به همه نوع گیم موجود، دسترسی دارند. البته ممکن است یک کاربر فقط چند دقیقه یک گیم ناشناخته را بازی کند، اما این گزینه را دارد که ببیند آیا یک گیم، مورد پسندش واقع می گردد یا نه.

البته نگرانی هایی هم وجود دارد. بعضی توسعه نماینده های می ترسند که پس از دوره گذار آغازین و تمام شدن سرمایه اولیه سونی، این شرکت هزینه اشتراک را کاهش دهد و عایدی شرکت های آنها نزولی گردد.

یک جنبه دیگر استریم گیم ها این است که کار و کسب هایی مانند فروش نسخه فیزیکی گیم های قدیمی ممکن است، فراموش و نابود گردد. البته بعضی مانند مدیر شرکت بریتانیایی Super Rare Games تصور می نمایند که استریم و فروش نسخه فیزیکی می توانند با هم همزیستی داشته باشند. او معتقد است که با مالکیت فیزیکی یک گیم، تضمین می کنید که همواره آن را خواهید داشت، چیزی که با خرید اشتراک یک سرویس استریم گیم، حاصل نمی گردد.

منبع: گاردین

منبع: یک پزشک

به "صنعت استریم گیم ها، بیم ها و امید ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت استریم گیم ها، بیم ها و امید ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید