فواید امگا 3 برای پوست صورت

به گزارش وبلاگ وردپرس، پوست صورت برای این که با نشاط و درخشان باقی بماند به اسید های چرب نیاز دارد از جمله اسید های چرب، امگا 3 است که به روغن ماهی معروف است.

فواید امگا 3 برای پوست صورت

به گزارش، پوست صورت برای این که با نشاط و درخشان باقی بماند به اسید های چرب نیاز دارد از جمله اسید های چرب، امگا 3 است که به روغن ماهی معروف است. امگا 3 چیست؟! امگا 3 اسمی است که بر گروهی از اسید های چرب متنوع غیراشباع اطلاق می گردد.

اسید چرب امگا 3 خانواده ای از اسید های چرب اشباع نشده هستند که اولین پیوند دوگانه آن ها بین سومین و چهارمین کربن در زنجیره کربنی قرار گرفته است و در بدن انسان ساخته نمی شوند به همین دلیل باید امگا 3 را از منابع غذایی به دست آورد. لازم به ذکر است که امگا 3 از سه اسید چرب از جمله آلفا-لینولنیک اسید (Alpha-Linolenic Acid)، ایکوزا پنتانوئیک اسید (Eicosapentaenoic acid) و دوکوزاهگزائنوئیک اسید (Docosahexaenoic acid) تشکیل شده است.

دو اسید آخر را می توان از منابع حیوانی و جلبک ها به دست آورد. امگا 3 در چه موادی یافت می گردد؟ (ماهی، تخم مرغ، گوشت و منابع گیاهی):

اگر مرغ ها در طبیعت و هوای آزاد پرورش یابند، تخم هایشان به طور طبیعی سرشار از امگا 3 خواهد بود و همچنین مرغ هایی که با دانه کتان تغذیه شوند نیز تخم مرغ هایی سرشاز از امگا 3 دارند.

گوشت حیواناتی که در هوای آزاد پرورش می یابند هم مزیت تخم مرغ های طبیعی را داشته و سرشار از امگا 3 می باشند؛ بنابراین حیواناتی که یونجه و علف می خورند، گوشت شان سرشار از امگا 3 است.

ماهی حاوی اسید های چرب EPA و DHA است که عناصر اسید چرب امگا 3 به شمار می روند. این اسید ها را می توان در ماهی قزل آلا و ماهی های روغنی مانند ساردین و ماهی تن یافت.

می توان امگا 3 را در روغن دانه های چیا که سر شار از لینولنیک است، بذر کتان، دانه های میوه کیوی، کنجاله کاملینا، شاه دانه، روغن کانولاو خرفه پرپهن یافت.

باعث نرمی پوست و افزایش شادابی و نشاط پوست می گردد.

رنگ پوست صورت را یک دست نموده و لکه های تیره پوست را از بین می برد.

پوست را از تأثیرات اشعه فوق بنفش حفظ می نماید.

از سلول های چربی پوست به خوبی محافظت می نماید و آن ها را سالم تر می نماید.

منجر به کاهش خشکی پوست، مرطوب سازی و درمان ترک های پوست می گردد.

با مسائل پوستی متعدد مانند آکنه، جوش، زخم، پسوریازیس و اگزما مبارزه می نماید.

باعث تجدید بافت های پوستی و احیای سلول های مرده می گردد.

علائم پیری زودرس، مانند چین و چروک و خطوط ریز را از بین می برد.

* نحوه استفاده موضعی از کپسول امگا 3 برای پوست

روغن یک عدد کپسول روغن امگا به طور کامل روی پنبه بزنید و به صورت خود بمالید.

بگذارید حداقل (پنج یا ده دقیقه) تا نهایت بیست دقیقه روی صورتتان بماند تا خشک گردد، سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

منبع: تابناک باتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فواید امگا 3 برای پوست صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید امگا 3 برای پوست صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید