میوه ها با پوست چه می نمایند؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، میوه ها به علت دارابودن املاح و مواد معدنی، تاثیر به سزایی در سلامت بدن، پوست و مو ایفا می نمایند. به طور میانه میوه ها به میزان قابل توجهی سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و آهن بوده و برای تامین، رشد و استحکام پوست و مو بسیار موثر و سودمند هستند و انواع ویتامین ها را به بدن می رسانند.

میوه ها با پوست چه می نمایند؟

میوه ها با پوست چه می کنند؟

نویسنده:

میوه ها به علت دارابودن املاح و مواد معدنی، تاثیر به سزایی در سلامت بدن، پوست و مو ایفا می کنند. به طور میانه میوه ها به میزان قابل توجهی سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، مهمیم و آهن بوده و برای تامین، رشد و استحکام پوست و مو بسیار موثر و سودمند هستند و انواع ویتامین ها را به بدن می رسانند.

مصرف مداوم میو ه ها به علت داشتن آب، قندها، چربی ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و... در پیشگیری از بیماری های مختلف خصوصا بیماری های پوست و مو مانند ریزش و حتی درخشندگی، استحکام و رشد و نمو موها نقش چشمگیری را ایفا می کنند و طراوات و زیبایی را به پوست و مو می بخشند.

دکتر مسعود داوودی، محقق پوست و مو در این زمینه معتقد است: اصولا میوه ها و سبزی های تازه انواع و اقسام ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن می رسانند و از آنجا که وجود این مواد در سلامت پوست و موثر است، پس خوردن میوه ها به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی، فرآیندهای تخریبی موجود در پوست و مو را تا حدودی کاهش می دهد و پوست و مو در اثر عوامل آسیب رسان بیرونی مثل آفتاب، داروها، سن و انواع تغییر و تحولات آسیب پذیر خواهند بود. وی معتقد است: افراد با مصرف و خوردن میوه های تازه می توانند ویتامین های موجود در آنها را جذب کنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیری کنند. این در حالی است که عصاره آنها و مالیدن آنها روی سر به علت عدم جذب شدن، فایده ای ندارد. حتی کرم های گیاهی هم می توانند باعث لطافت و مرطوب کنندگی پوست و مو شوند ولی هرگز سلامت پوست و مو را در پی ندارند و موخوره ها را از بین نمی برند.

از سوی دیگر دکتر صفایی پور، متخصص پوست و مو می گوید: خوردن میوه ها و مالیدن آنها بر روی پوست تفاوت چندانی در سلامت و رشد موها ندارند فقط تا حدودی می توانند پروتئین ها را به موها برسانند. به اسم مثال ماده پروتئینی موجود در سویا سبب درخشندگی موها می گردد ولی باعث استحکام موها نمی گردد. بعلاوه مواردی مانند روغن بادام شیرین به اسم مرطوب کننده ها نقش مفیدی داشته ولی سلامت موها را سبب نمی شوند. شادی الهی، متخصص تغذیه خاطرنشان می نماید: میوه ها و سبزی ها به علت داشتن ویتامین ها و مواد معدنی، نقش مهمی را در رشد و حفظ موها دارند. بعلاوه غذاهایی مانند نان و برنج که منابع سرشار ویتامین B و مرکباتی مثل کیوی که حاوی ویتامین C هستند هم در رشد و نمو موها تاثیر به سزایی دارند. عنصر روی که به وفور در گوشت قرمز و منابع پروتئینی یافت می گردد ازجمله عناصری است که استحکام موها را سبب شده و از ریزش آنها جلوگیری می نماید. مصرف میوه ها به طور موضعی تاثیری بر رشد و نمو موها ندارد زیرا مدت زمان تماس با این مواد کوتاه است بعلاوه تاثیر شامپوهای حاوی مواد پروتئینی هم روی استحکام و رشد موها به اثبات نرسیده است. افراد برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها باید به میزان قابل توجهی از میوه ها، سبزی ها، آب میوه های گوناگون مخصوصا آب خیار، هلو، انگور، زردآلو، توت فرنگی و عصاره خرما استفاده کنند. مصرف مغزها نظیر نارگیل، پسته، بادام زمینی به علت داشتن پروتئین، ویتامین B1 و B2 برای درمان شوره سر، ریزش مو و تقویت و درخشندگی موها توصیه می گردد، به طوری که افراد مبتلا به شوره سر و ریزش مو می توانند هفته ای یک یا دو مرتبه با روغن زیتون سرشان را ماساژ دهند که علاوه بر استحکام و درخشندگی موها، از سفیدشدنشان هم جلوگیری می نماید.منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "میوه ها با پوست چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ها با پوست چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید