هشدار وزیر بهداشت درباره چهارشنبه سوری؛ مراقب چشم هایتان باشید

به گزارش وبلاگ وردپرس، وزیر بهداشت گفت: یکی از حوادث تلخ در انتها سال به خصوص برای پزشکان و چشم پزشکان، حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است. استفاده از بعضی وسایل آتش زا و وسایلی که ایجاد انفجار می نماید، بعضا می تواند حادثه آفرین باشد و به خصوص در شب چهارشنبه سوری در اورژانس ها شاهد این حوادث هستیم.

هشدار وزیر بهداشت درباره چهارشنبه سوری؛ مراقب چشم هایتان باشید

وزیر بهداشت با هشدار نسبت به حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال بویژه صدمات جبران ناپذیر حوادث چشمی ناشی از انفجار مواد محترقه، در عین حال از آماده باش مراکز درمانی از جمله بیمارستان های تخصصی چشم و سوختگی اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: یکی از حوادث تلخ در خاتمه سال به خصوص برای پزشکان و چشم پزشکان، حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است. استفاده از بعضی وسایل آتش زا و وسایلی که ایجاد انفجار می نماید، بعضا می تواند حادثه آفرین باشد و به خصوص در شب چهارشنبه سوری در اورژانس ها شاهد این حوادث هستیم.

وی گفت: بعضی تصور می نمایند فقط کسانی که در این مراسم شرکت نموده یا از وسایل آتش زا استفاده می نمایند، دچار این حادثه می شوند، در حالی که بیشترین حوادث را در عابرین و افرادی که دیدن می نمایند، دیده ایم.

عین اللهی گفت: یکی از اتفاقات بسیار دلخراش صدمه به بچه ها است. بچه هایی که در کنار آتش قرار می گیرند، دچار حادثه می شوند و بعضا این اجسام به چشم اصابت می نماید. وقتی چشم انسان دچار صدمه گردد، به هیچ وجه قابل برگشت نیست و مانند شیشه ای است که بشکند.

وی با بیان اینکه توصیه می کنم که مردم از اجسام انفجاری استفاده ننمایند، گفت: باید توجه کرد که موج انفجار می تواند همه چیز را پرتاب نموده و منجر به صدمه گردد. در عین حال ما به عنوان وزارت بهداشت، به همه مراکز درمانی آماده باش کامل دادیم به ویژه مراکز سوختگی و تخصصی چشم. امیدواریم با کمترین حادثه چهارشنبه سوری را بگذرانیم.

منبع: عصر ایران

به "هشدار وزیر بهداشت درباره چهارشنبه سوری؛ مراقب چشم هایتان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر بهداشت درباره چهارشنبه سوری؛ مراقب چشم هایتان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید