تاکید بر ارتقای سلامت اجتماعی و تقویت و تکمیل شبکه بهداشت و درمان در سال های برنامه هفتم توسعه

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران (پانا) - اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (دوشنبه31مرداد1401) در چهلمین جلسه خود، موضوعات سلامت اجتماعی و نظام سلامت در سیاست های کلی برنامه هفتم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تاکید بر ارتقای سلامت اجتماعی و تقویت و تکمیل شبکه بهداشت و درمان در سال های برنامه هفتم توسعه

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه کمیسیون مشترک که به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی از اعضای مجمع، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کل کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی برگزار شد، پس از مصاحبه و بررسی درباره مباحث سلامت اجتماعی، ارتقاء سلامت اجتماعی و پیشگیری و کاهش سالیانه آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و فساد بر اساس شاخص های معتبر و هدایت بودجه ها و منابع و امکانات مرتبط دستگاهی با برنامه های خانواده محور و ارتقاء سبک زندگی و بهره گیری حداکثری از مشارکت مردم تصویب شد.

در ادامه جلسه با تشریح ضرورت احیای شبکه بهداشتی و درمانی کشور و اولویت دادن به پیشگیری بر درمان در نظام سلامت از طریق رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و مصاحبه اعضای کمیسیون مشترک، ارتقاء نظام سلامت بر اساس سیاست های کلی سلامت و مقابله با تعارض منافع در ساختار حکمرانی و مالی سلامت با تاکید بر اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان. و همچنین بازسازی، تقویت و تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی کشور منطبق بر نظام سطح بندی و ارجاع و پزشکی خانواده و نیز ارتقاء شاخص های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی تا پایان برنامه تصویب شد.

همچنین در این جلسه در خصوص توسعه بیمه پایه سلامت برای همه ایرانیان و حمایت از درمان بیماران کم درآمد در برنامه هفتم توسعه، مقرر شد: توسعه بیمه پایه سلامت به نحوی که همه ایرانیان را در برگیرد و بیماران 3دهک اول، بیش از 10درصد هزینه درمان را متقبل نشوند.

در این جلسه که آقایان مجید انصاری، سعید جلیلی، پرویز داودی، داود دانش جعفری، سید مصطفی میرسلیم، محمدرضا باهنر و سید مرتضی نبوی از اعضای مجمع و جمعی از نمایندگان دستگاه های مرتبط با موضوعات، دیدگاه های خود را بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاست های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید بر ارتقای سلامت اجتماعی و تقویت و تکمیل شبکه بهداشت و درمان در سال های برنامه هفتم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ارتقای سلامت اجتماعی و تقویت و تکمیل شبکه بهداشت و درمان در سال های برنامه هفتم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید