آمریکا علیه فیس بوک؟! ، 40 درصد آمریکایی ها خواهان شکسته شدن انحصار طلبی مارک زاکربرگ

به گزارش وبلاگ وردپرس، بر اساس تازه ترین خبرها از ایالات متحده، 40 درصد از آمریکایی ها از اقدامات علیه انحصارطلبی فیس بوک حمایت می نمایند. این ماجرا از زمان بیانیه تبلیغاتی الیزابت وارن کاندیدای حزب دموکرات در مورد شکستن انحصار فیس بوک آغاز شد و تا کنون نیز تشدید شده و ادامه دارد.

آمریکا علیه فیس بوک؟! ، 40 درصد آمریکایی ها خواهان شکسته شدن انحصار طلبی مارک زاکربرگ

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اخیرا یکی از موسسان فیس بوک به نام کریس هیوز خاطرنشان کرد که مارک زاکربرگ در حال سوء استفاده از شرایط خود است و قدرتی بی حد و اندازه دارد که اساسا نیازی به این همه قدرت دریافت و انحصار طلبی نیست.

به همین دلیل نیز در نظرسنجی اخیر SurveyMonkey که روی تعدادی از بزرگسالان آمریکایی انجام شد، تعیین شد که حدود 40 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ضروری است انحصارطلبی فیس بوک شکسته گردد و تنها 15 درصد مخالف این موضوعند. مدتی است که تعداد درخواست ها برای کنترل شبکه های اجتماعی رو به افزایش است.

هیوز نیز در قالب یک مقاله 6 هزار کلمه ای برای نیویورک تایمز مدعی شد شرکتی که به ساخت آن یاری نموده است(فیس بوک) بیش از حد بزرگ و قدرتمند شده و این حجم از قدرت قابل کنترل نیست. این در حالی است که به نظر می رسد شمار زیادی از آمریکایی ها از این ایده حمایت می نمایند و استدلالات سیاستمدارانی مانند الیزابت وارن و برنی سندرز را تقویت نمایند که از اقدام علیه انحصار فیس بوک و غول های تکنولوژی دیگر استقبال می نمایند.

حدود 17 درصد از افراد گفته اند که قویا از اقدام ضد انحصار طلبی فیس بوک حمایت می نمایند و 12 درصد حامی متوسط و 11 درصد دیگر نیز تا حدودی از این نوع اقدامات حمایت می نمایند. در عین حال، 28 درصد از پاسخ دهندگان هیچ نظر خاصی (نه پشتیبانی و نه مخالفتی) با اقدامات فیس بوک ندارند ، 5 درصد تا حدودی مخالف، 4 درصد مخالف و 5 درصد مخالف شدید این موضوع محسوب می شوند.

منبع: انتخاب

به "آمریکا علیه فیس بوک؟! ، 40 درصد آمریکایی ها خواهان شکسته شدن انحصار طلبی مارک زاکربرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا علیه فیس بوک؟! ، 40 درصد آمریکایی ها خواهان شکسته شدن انحصار طلبی مارک زاکربرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید