خبرنگاران تخصیص اعتبار ویژه طرح های مقابله با سیلاب در جنوب کرمان الزامی است

به گزارش وبلاگ وردپرس، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان در ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس جمهوری ضمن ارائه گزارش کاملی از شرایط مناطق سیل زده، خواهان تخصیص اعتبار در راستای اجرای طرح های لازم از جمله احداث سیل بند در شهرستان های جنوبی این استان برای جلوگیری از سیلاب و جلوگیری از خسارت به مردم شد.

خبرنگاران تخصیص اعتبار ویژه طرح های مقابله با سیلاب در جنوب کرمان الزامی است

به گزارش وبلاگ وردپرس، محمدجواد فدائی روز چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانس با رئیس جمهوری با موضوع مدیریت بحران سیل و کرونا اضافه نمود: سوم فروردین ماه سال جاری بارندگی شدیدی در استان کرمان داشتیم و چهار شهرستان جنوبی این استان طی چند ساعت درگیر سیلاب شدند.

وی اعلام نمود: شهرستان رودبار جنوب در فروردین و دی ماه سال گذشته نیز درگیر سیلاب بود.

استاندار کرمان گفت: در دهه های گذشته سیل بند خُرَم به طول 40 کیلومتر در بالادست زمین های کشاورزی شهرستان جیرفت احداث شده که موجب محافظت از دشت جیرفت شده و این سیل بند باید تا جازموریان ادامه می یافت که اندکی از آن باقی مانده است.

فدائی، تکمیل سیل بند خُرم را برای برطرف اساسی مشکل سیل جازموریان موثر دانست و بیان نمود: با حدود یک هزار میلیارد تومان می توانیم این سیل بند را تکمیل کنیم که منابع اقتصادی آن را هم در استان داریم، ضمن اینکه250 میلیون مترمکعب هم در سال ذخیره آبی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی مطرح کرد: ما اگر بخواهیم این میزان آب را دریای خلیج فارس به استان بیاوریم، 2 و نیم میلیارد دلار برای ما هزینه خواهد داشت.

استاندار کرمان با بیان اینکه منابع لازم برای تکمیل سیل بند جنوب در استان کرمان وجود دارد، ادامه داد: در سال 98 یک هزار میلیارد تومان مازاد وصول اقتصادیات در این استان داشتیم که مبلغی از آن به کرمان بازنگشت، فروش معادن استان هم سالانه 30 هزار میلیارد تومان است که طبق قانون یک درصد آن را می توانیم صرف اجرای پروژه هاکنیم.

فدائی گفت: اگر سیل بند خرم تکمیل گردد در آینده شاهد سیل های منطقه جنوب کرمان نخواهیم بود.

وی گفت: در سیل ابتدای سال، 20 درصد شهر کهنوج تا یک متر دچار آبگرفتگی شد و هزار و 700 واحد مسکونی آسیب دیدند، شهر زهکلوت هم با 6 هزار نفر جمعیت تا 40 درصد دچار آبگرفتگی شد.

وی بیان نمود: در شهرستان قلعه گنج، دهستان سرخ قلعه بیشتر تحت تاثیر بود که 9 هزار نفر جمعیت دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بارندگی سوم فروردین فراتر از میزان پیش بینی هواشناسی بود، اظهار کرد: در عین حال هشدارهای لازم به مردم داده شد، اما گاهی مردم حاضر نمی شوند خانه ها را ترک نمایند.

فدائی اضافه نمود: ضمن اینکه برخی اتفاقات پیش بینی نشده هستند، در سیل بندهای بالادست زهکلوت قبلا تخریب شده و ورودی آب بیشتر از پیش بینی بود.

وی گفت: تلفات انسانی در سیل سوم فروردین نداشتیم، اما ششم فروردین، فردی به دلیل فروریختن سقف خانه به دلیل خیس خوردگی، فوت نموده است.

استاندار کرمان ساخت و سازها و کشاورزی غیرمجاز در مسیل رودخانه ها را نیز مشکل ساز دانست و توضیح داد: برخی از کشاورزی های آسیب دیده در سیل اخیر زهکلوت، غیرمجاز و در راستا رودخانه ها بوده که باید در قوانین فکر دقیقی برای آن گردد.

فدائی به گزارشی از شرایط بیماری کرونا در استان کرمان پرداخت و اضافه نمود: 12 بهمن سال گذشته اولین جلسه را در زمینه مقابله با این ویروس را داشتیم و تصمیمات اولیه برای مقابله با آن در این استان گرفته شد و از سوم اسنفد ماه نیز یک روز در میان جلسه ستاد برگزار شده و تصمیمات متعددی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: یک جلسه حضوری و یک جسله ویدئو کنفرانس با فرمانداران داشته ایم و هشدارها و اطلاع رسانی های لازم داده شد.

استاندار کرمان بیان نمود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعه بیماران حاد تنفسی در این استان به بیمارستان ها یک هزار و 480 نفر بوده که 934 محتمل کرونا بودند و 192 نفر آزمایش آنها مثبت شد.

فدائی اعلام نمود: 138 نفر از این افراد بهبود یافته و ترخیص شده اند و 31 نفر نیز اکنون در بیمارستان ها بستری هستند و مجموع فوتی های کرونا در استان کرمان 23 نفر است.

وی اعلام نمود: 2 هزار تخت بیمارستانی آماده برای بستری مبتلایان کرونا در استان کرمان داریم که در حال حاضر 195 تخت یعنی زیر 10 درصد آنها اشغال هستند.

استاندار کرمان گفت: یک هزار و 500 تخت پشتیبان و سه هزار تخت نقاهتگاه پیش بینی شده که اکنون هشت نفر در نقاهتگاه بستری هستند.

فدائی گفت: شرایط بحرانی و نامناسبی از کرونا ویروس در استان کرمان شاهد نیستیم و امور کنترل شده و بیماران و افراد بستری نسبت به امکانات پیش بینی شده خوب است.

وی ادامه داد: احتیاج استان کرمان 200 هزار ماسک در روز است که 30 هزار تا در این استان فراوری می گردد و احتیاج به الکل استان 6 هزار لیتر است که سه هزار لیتر آن در استان فراوری می گردد.

استاندار کرمان بیان نمود: طرح غربالگری در این استان همچنان ادامه دارد که به شکل تماس تلفنی مراقبان سلامت با خانوارهای تحت پوشش صورت می گیرد که تا به امروز یک میلیون 736 هزار و 741 نفر در این طرح کنترل شدند.

فدائی اضافه نمود: در 75 مرکز سرپایی و 16 ساعته استان کرمان نیز تا به امروز 13 هزار و 153 نفر و پایگاه های های ارتش نیز 10 هزار و 761 نفر مراجعه داشته اند.

وی گفت: یک هزار و 500 پزشک و پرستار در مجموع در استان کرمان در طرح مقابله با کرونا ویروس حضور دارند که 15 نفر از آنها آلوده شده اند که 4 مسئول و 11 پرستار هستند و شرایط عمومی خوبی هم دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تخصیص اعتبار ویژه طرح های مقابله با سیلاب در جنوب کرمان الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخصیص اعتبار ویژه طرح های مقابله با سیلاب در جنوب کرمان الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید