ظرفیت فراوری انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از جهاد کشاورزی قم، محمد رضا طاهری گفت: در راستای تقویت بخش آبزی پروری استان قم، سازمان جهاد کشاورزی جهت توسعه مزارع پرورش ماهی و مکانیزاسیون استخرها، یاری های فنی و اعتباری اعطا می کند.

ظرفیت فراوری انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت

وی اضافه کرد: در همین راستا بیش از 9 میلیارد ریال یاری فنی و اعتباری به 50 نفر از کشاورزان استان اختصاص یافته که حاصل آن، یک هزار تن افزایش ظرفیت فراوری انواع آبزیان در استان قم بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم توضیح داد: از اهداف این طرح، یاری به ساخت استخرهای ذخیره آب دومنظوره پرورش ماهی در راستای بهبود مدیریت آبیاری مزارع، رعایت ساعات و حجم برداشت آب چاه در طول شبانه روز، بهره مندی از معافیت پرداخت هزینه برق در ساعات پیک مصرف برق، بهبود مدیریت آبیاری مزارع و همچنین پرورش انواع آبزیان و اشتغالزایی را می توان اشاره کرد.

وی بیان داشت: این روند در سالجاری همچنان ادامه دارد و کشاوزرانی که بخواهند استخرهای خود را تجهیز و مکانیزه کنند می توانند با ارائه طرح به مدیریت شیلات و تصویب در کمیسیون یاری های فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی، از این مزایا استفاده کنند.

طاهری با اشاره به شرایط لازم جهت دریافت یاری های فنی و اعتباری، خاطر نشان کرد: فرد متقاضی باید مالکیت آب، زمین و چاه را داشته باشد و اگر آب و زمین مشاع باشد باید رضایت محضری شرکاء مبنی بر اینکه آب ابتدا داخل استخر شده و بعد برای کشاورزی مصرف گردد را اخذ نماید.

وی با تأکید بر اینکه سیاست سازمان جهاد کشاورزی، افزایش فراوری در واحد حجم آب استخرهای پرورش ماهی است، گفت: با توجه به ادامه روند کم آبی در استان، توسعه کمی استخرهای ذخیره آب کشاورزی در اولویت کاری نبوده بلکه مهندسی مجدد و بهسازی استخرهای موجود، توسعه مکانیزاسیون و تجهیز استخرها به انواع تجهیزات هوادهی و ادوات فراوری و توزیع اکسیژن، تجهیزات تنظیم و کنترل برداشت از آب چاه، تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی آب استخر و توسعه روش های نوین آبزی پروری از اهداف این طرح به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ظرفیت فراوری انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری انواع آبزیان در قم یک هزار تن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید