گام محکم سونی در صنعت خودرو

به گزارش وبلاگ وردپرس، سونی پایان پس از مدت ها انتظار، از اولین خودروی مفهومی خود در قالب یک شاسی بلند الکتریکی با نام SUV Vision-S 02 در نمایشگاه معروف CES رونمایی کرد. با پرده برداری از این مدل مفهومی، سونی در واقع برند تازه تاسیس خود با نام سونی موبیلیتی را معرفی نموده و ورود خود را به بازار خودروهای برقی به شیوه ای نامحسوس اعلام نموده است.

گام محکم سونی در صنعت خودرو

در نمایشگاه معروف CES ایالات متحده، سونی از تلویزیون های مدرن و هوشمند OLED نو تا هدست های واقعیت مجازی جذابش رونمایی کرد، اما برای بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه، پرده برداری از اولین اس یو وی برقی مفهومی این شرکت حس و حالی دیگر داشت.

کانسپت Vision-S 02 چهره ای آشنا و نزدیک به سدان قبلی Vision-S 01 دارد که در CES 2020 رونمایی شد. در حالی که کانسپت اول ظرفیت 4 سرنشین را داشت، SUV نو سونی با گنجایش هفت نفر به نظر بسیار کاربردی تر بوده چرا که از نظر ابعادی با طول (4.9 متر)، عرض (1.93 متر)، ارتفاع (1.65 متر)، و فاصله بین دو محور (3.03 متر) کراس اوور جادار و خانوادگی محسوب می گردد که استفاده از چرخ های سایز 20 اینچ بر جذابیت های بصری آن افزوده است . در ضمنً بد نیست بدانید وزن کلی این مدل 2480 کیلوگرم اعلام شده است.

نمای روبه روی سونی Vision-S 02

نمای جانبی سونی Vision-S 02

نمای جانبی سونی Vision-S 02

نمای عقب سونی Vision-S 02

قبلی 1 از 4 بعدی

به سراغ قوای محرکه می رویم، محصول نو سونی با دو موتور الکتریکیِ نصب شده بر روی محورهای جلو و عقب، عرضه می گردد که سامانه 4WD را نیز با خود دارد. هر یک از این دو موتور برقی، نیرویی معادل 268 اسب بخار (200 کیلووات) فراوری می نماید که بر اساس بعضی اخبار غیررسمی شتاب صفر تا 100 در این مدل احتمالاً کمی بیش از 4.8 ثانیه خواهد بود. اما در بخش طراحی، Vision-S 02 از چهره ای بسیار شبیه به Vision-S 01 برخوردار است، که با همان ویژگی های ظاهری اما در بدنه ای بلندتر نمود یافته است.

چراغ های جلوی فرمی بادامی شکل دارند که با یک جلوپنجره به شدت مینیمال و نوار LED نورانی به یکدیگر مرتبط می شوند، بر روی سپر ورودی های باریک هوا طرفین جانمایی شده که در کنار ورودی اصلی، نمایی خشن و اندکی جِدی به این خودرو بخشیده، اما تاکید می کنیم همچنان با استایلی مهربان و محبت آمیز روبه رو هستید. خط سقفِ کوپه مانند و کمانی شکل به همراه خط شخصیتی نمای جانبی، خط کمر کمانی شکل و هندسه کلی خودرو که فرمی سیال و آیرودینامیک دارد، در کنار رینگ هایی با استایل اصطلاحاً آئرو، تناسباتی دلنشین را پدید آورده است.

با رسیدن به نمای عقب، شاهد چراغ های باریک و عریض نواری شکل و استایلی به شدت ساده و خلوت هستیم که در عین زیبایی، اما نکته خاص و بدیعی را در خود ندارد. در داخل کابین نیز شاهد المان های ریز و درشت ساده در مجموعه داشبوردی احاطه شده با فناوری پیشرفته و مشترک با Vision-S 0 هستیم، سه مانیتور بزرگ عریض افقی، دو صفحه نمایش جانبی برای آینه ها یا دوربین های دیجیتال دید طرفین و یک صفحه لمسی دیگر در کنسول مرکزی برای کنترل عملنمودهای خودرو و دو مانیتور لمسی دیگر روی پشت سری های جایگاه ها و در نهایت، یک یونیت جمع و جور برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، مجموعه ای از 9 نمایشگر در کابین کانسپت سونی را ارائه می دهند.

نمای داخل سونی Vision-S 02

نمای داخل سونی Vision-S 02

نمای داخل سونی Vision-S 02

نمای داخل سونی Vision-S 02

نمای داخل سونی Vision-S 02

قبلی 1 از 5 بعدی

همانگونه که از نام و نشان سونی انتظار می رود، توجه به سیستم های صوت و تصویر در این خودرو باید در حد اعلا باشد پس بلندگوهای نصب شده روی جایگاه دارای مود 360 Reality Audio بوده و سرویس ویدیویی Bravia Core، اتصال 5G، و امکان انجام بازی های پلی استیشن با کنسول، تفریح های داخل خودرو را به سطح فوق العاده ای از کیفیت صوت و تصویر می برد.

سونی البته تاکید زیادی بر سیستم های ایمنی دارد و به همین منظور هر دو مدل فراوریی خود را به مجموعه ای از حسگرها در اطراف بدنه مجهز نموده، از جمله سنسورهای تصویر CMOS با وضوح بالا و LiDAR. علاوه بر این، حسگرهای (TOF) با زیر نظر گرفتن رفتار راننده و دیگر سرنشینان از فرمان های حرکتی و صوتی آن ها فرمان می گیرد.سونی هم اکنون در حال آزمایش سیستم های ADAS در اروپا برای لانچ قابلیت های سامانه خودران سطح 2+ در جاده های شهری است.

برند Sony Mobility Inc در بهار 2022 به شکل رسمی تأسیس می گردد. این موضوع می تواند به معنای تسریع در معرفی نسخه های فراوریی هر دو کانسپت فوق در سال های آینده باشد، اگرچه هنوز برای صحبت در خصوص عرضه احتمالی در بازار خیلی زود است.

منبع: بلاگ دیوار

به "گام محکم سونی در صنعت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام محکم سونی در صنعت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید