9 ترفند مجذوب کننده و کاربردی برای استفاده در واتساپ وب

به گزارش وبلاگ وردپرس، اگر جزو آن دسته افرادی باشید که بیشتر کارهایتان را با لپ تاپ و کامپیوتر انجام می دهید، حتماً ضرورت و سهولت استفاده از نسخه تحت وب پیغام رسان واتساپ را به خوبی درک می کنید. استفاده از تلفن همراه حین کار با لپ تاپ می تواند تمرکز شما را مختل کند، از سوی دیگر، برای ارسال بعضی اسناد و فایل های که در داخل لپ تاپ موجود هستند، استفاده از نسخه تحت وب خیلی آسان تر است. تمام این موارد باعث شده تا استفاده از این نسخه برای افزایش بهره وری کاری ضروری باشد. با این حال، راه ها و ترفندهای مختلفی برای استفاده آسان تر و کارآمدتر از نسخه تحت وب واتساپ نیز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند مورد ترفند واتساپ وب بپردازیم.

9 ترفند مجذوب کننده و کاربردی برای استفاده در واتساپ وب

1. استفاده از کلید های میان بر در واتساپ

برای اینکه بتوانید برترین استفاده را از نسخه تحت وب واتساپ داشته باشید، باید بعضی کلیدهای میان بر کیبورد را بهتر یاد بگیرید. استفاده از این کلیدها به شما یاری می نماید تا تمام کارها را خیلی سریع تر و راحت تر انجام دهید.

در ادامه فهرستی از کلیدهای میان بر در محیط تحت وب واتساپ را به شما معرفی می کنیم:

Ctrl + Alt + Shift + U: نشانه گذاری به عنوان خوانده نشده

Ctrl + Alt + Shift + M: بی صدا کردن

Ctrl + Alt + E: آرشیو کردن چت

Ctrl + Alt + Backspace: حذف کردن چت

Ctrl + Alt + Shift + P: سنجاق کردن چت

Ctrl + Alt + / (forward slash): جستجو

Ctrl + Alt + Shift + F: جستجو در همین چت

Ctrl + Alt + N: صفحه چت و تبادل نظر تازه

Ctrl + Alt + Shift + N: ایجاد گروه تازه

Ctrl + Alt + P: صفحه پروفایل و درباره شما

Ctrl + Alt + , (comma): تنظیمات

2. تایپ کردن و جستجو ایموجی ها با استفاده از صفحه کلید

چت کردن و ارسال پیغام بدون استفاده از ایموجی و شکلک ها تکمیل نمی گردد. این شکلک ها واقعاً بخش مهمی از فرآیند کوشش برای بیان احساسات به وسیله کلمات را شامل می شوند و در این زمینه به ما یاری می نمایند. ولی اگر جزو کاربران نسخه تحت وب و یا اپلیکیشن ویندوز واتساپ بوده باشید، حتماً می دانید که تغییر حالت دست ها از روی صفحه کلید به روی موس (Mouse) برای ارسال یک ایموجی چقدر سخت و خسته نماینده است. شما باید با موس روی بخش ایموجی ها کلیک نموده و سپس شکلک مورد نظرتان را پیدا و ارسال کنید. خوشبختانه، ترفند و راهکار ساده تری برای انجام این کار هم وجود دارد که در ادامه این مقاله پیرامون ترفند واتساپ وب به آن می پردازیم.

زمانی که همچنان مشغول تایپ کردن پیغام خودتان با کیبورد هستید، تنها کافی است که : (دونقطه) را به همراه 2 حرف اول نام ایموجی مورد نظرتان را تایپ کنید تا فهرستی از ایموجی های مرتبط برای شما نمایش داده گردد. البته یادتان باشد، طبعاً باید 2 حرف اول نام آن ایموجی به انگلیسی را تایپ کنید. مثلا در عکس زیر ما سعی کردیم با نوشتن حروف اول کلمه thumb (انگشت شست)، ایموجی های مرتبط را فهرست نموده و به شما نمایش دهیم.

بعد از اینکه فهرستی از این شکلک ها برای شما نمایش داده شد، می توانید با استفاده از جهت های کیبورد روی آن ها عبور نموده و گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در پایان، با فشردن دکمه Enter، انتخاب شما قبول شده و ارسال می گردد.

علاوه بر این، شما می توانید با فشردن دکمه های Shift+Tab، به پنل ایموجی ها، GIFها و استیکرها دسترسی پیدا کنید. برای انتخاب میان این 3 گزینه، باید دکمه های Shift+Tab را مجدداً بفشارید. برای انتخاب میان گزینه های موجود در هرکدام از فهرست ها هم می توانید از دکمه های جهت روی صفحه کلید بهره ببرید.

3. تبدیل اتوماتیک حروف به شکلک ها

برای استفاده از بعضی از ایموجی ها احتیاجی به وارد کردن ترکیب : (دونقطه) و نام ایموجی نیست. یکی از ویژگی های دیگر نسخه تحت وب واتساپ این است که حروف و شکلک های نوشتاری قدیمی و کلاسیک را به صورت اتوماتیک به ایموجی های امروزی تبیدل می نماید. از این لینک می توانید فهرست مفیدی از این شکلک های کلاسیک و طریق نوشتن آن ها را مطالعه کنید.

استفاده از این ایموجی ها در ابتدا شاید کمی سخت و زمان گیر باشد، ولی اگر برای مدتی بیشتر تمرین کنید، بدون شک تاثیر خیلی زیادی در سرعت کار کردن شما در محیط واتساپ خواهد داشت.

با این حال، تبدیل اتوماتیک حروف به شکلک و ایموجی ها گاهی اوقات می تواند خیلی اذیت نماینده و مزاحم باشد. ولی احتیاجی نیست نگران این موضوع باشید، چراکه راهکاری برای غیرفعال کردن این ویژگی وجود دارد. تنها کاری که ضروری است انجام دهید، استفاده از WhatsApp Emoticon Preserver است.

  • نرم افزار را نصب کنید؛ یک نرم افزار مدیریت userscript که به شما اجازه می دهد فعال و غیرفعال کردن اسکریپت ها روی مرورگرهای مختلف را کنترل کنید.
  • وارد شوید.
  • روی دکمه آبی Install کلیک کنید.
  • حال صفحه/تب واتساپ تحت وب را مجدداً بارگذاری کنید.

یادتان باشد، بعد از انجام این کار همچنان ایموجی ها روی صفحه شما نمایش داده می شوند، ولی گیرنده پیغام آن ها را به صورت متن ساده دریافت خواهد نمود.

4- استفاده از چندین حساب کاربری واتساپ روی یک کامپیوتر

خیلی از شما ممکن است چند سیم کارت داشته و بنابراین چند حساب کاربری واتساپ داشته باشید. همانطور که احتمالاً می دانید، شما نمی توانید چند تب را در مرورگر خود باز نموده و در هرکدام یک حساب کاربری جداگانه را وارد کنید. یکی از کاربردی ترین موارد ترفند واتساپ وب به همین موضوع اختصاص دارد.

برترین روش برای استفاده از چند حساب کاربری واتس اپ تحت وب روی یک لپ تاپ این است که از یک مرورگر جداگانه و یا از صفحات امن Incognito بهره ببرید. از این روش می توانید برای استفاده همزمان از بیش از یک حساب کاربری بهره ببرید. بنابراین، اگر با استفاده از مرورگر گوگل کروم وارد حساب کاربری واتساپ خود شده اید، بهتر است یک صفحه در حالت Incognito نیز باز کنید و در آن صفحه مجدداً وارد حساب کاربری تازه دیگری شوید. توصیه دیگر ما نیز این است که از مرورگرهای جایگزین دیگری مثل Firefox، Microsoft Edge و یا … بهره ببرید.

با این حال، این موضوع یادتان باشد که در صفحات Incognito تنها برای یک ساعت می توانید در حساب واتساپ خود لاگین بمانید. چراکه بعد از 1 ساعت به صورت اتوماتیک از حساب خارج می شوید و مجدداً باید برای ورود اقدام کنید.

5- خواندن پیغام ها بدون تیک آبی

تا زمانی که تیک آبی را فعال نموده باشید، مخاطبان می توانند زمان دقیق خواندن پیغام ها را در WhatsApp خود ببینند. اگر می خواهید این ویژگی را غیرفعال کنید، می توانید آن را در تلفن همراه خود خاموش کنید تا رسید خواندن (تیک آبی) برای مخاطب شما ارسال نگردد. با این حال، ترفند جذابی هم در محیط واتساپ تحت وب برای انجام این کار وجود دارد.

برای اینکه بتوانید ارسال رسید خواندن برای مخاطب خود را فعال کنید و پیغام های او را بدون آبی رنگ شدن تیک ها بخوانید، از این کارها و ترفند واتساپ وب می توانید بهره ببرید:

1- صفحه چت را در پنجره وب WhatsApp باز کنید.

2- پنجره دیگری را باز کنید. مقدار آن را کوچک کنید تا همچنان بتوانید صفحه چت واتساپ را در پس زمینه دیدن کنید (یا اینکه آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا هر 2 آن ها کامل قابل مشاهده باشد).

3- روی دکمه پنجره تازه (New Window) کلیک نموده و نشانگر موس را در همانجا نگاه دارید. این مرحله کاملاً حیاتی است، چراکه رایانه شما فکر می نماید شما در حال کار روی پنجره دیگری هستید.

4- در همین حین، پیغام ها در پنجره چت WhatsApp شما بارگیری می شوند و شما می توانید آن ها را بدون اینکه به صورت خوانده شده علامت گذاری شوند، بخوانید. در این حالت، پیغام ها همراه با 2 تیک خاکستری رنگ خواهند بود. چراکه حساب کاربری شما آنلاین بوده و پیغام ها دریافت شده اند، ولی واتساپ تصور می نماید که هنوز آنها را مطالعه ننموده اید.

5- هروقت که تمایل داشتید پیغام ها را به صورت خوانده شده علامت گذاری کنید و 2 تیک آبی برای مخاطب ارسال گردد، شما می توانید مجدداً روی پنجره صفحه چت واتساپ در مرورگر کلیک کنید تا تیک ها فوراً آبی شوند.

استفاده این روش اگرچه آسان است و کارایی جالبی دارد. اما محدودیت هایی را نیز به همراه دارد. یکی از اصلی ترین محدودیت ها این است که شما فقط می توانید محتوای یک چت را در هر زمان بخوانید. با این حال، شاید همواره و به صورت روزمره به این ترفند احتیاج نداشته باشید و تنها در مواقعی خاص احتیاج باشد تا چنین کاری انجام دهید.

6- استفاده از افزونه WAToolkit برای پیش نمایش پیغام ها

افزونه WAToolkit برای مرورگر گوگل کروم طراحی شده و کاربرانی که از آن استفاده می نمایند به طیف مختلفی از ویژگی های اضافی نسخه تحت وب واتساپ دسترسی پیدا می نمایند. به عنوان مثال، این افزونه به شما یاری می نماید تا پیغام ها را بدون ارسال تأیید خوانده شده (تیک های آبی رنگ)، بخوانید. به صورت کلی، این افزونه 2 ویژگی اصلی و ترفند واتساپ وب را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

  • نوتیفیکیشن های پس زمینه: زمانی که پیغام تازهی را در نرم افزار واتساپ دریافت می کنید، دیگری احتیاجی نخواهید داشت که برای خواندن آن پیغام به صفحه/تب/پنجره واتساپ خود بازگردید. دکمه WAToolkit در نوار ابزار مرورگر به شما نمایش می دهد که چه تعداد پیغام خوانده نشده دارید. تنها کافی است که نشانگر موس را روی این آیکن برده تا پیش نمایشی از پیغام های دریافت شده را مطالعه کنید. با انجام این کار، شما می توانید پیغام های دریافت شده را بدون ارسال تیک های آبی رنگ مطالعه کنید.
  • حباب های تمام عرض: به صورت پیش فرض، حباب های پیغام ها در محیط واتساپ به صورت تمام عرض نیستند. به همین دلیل است که پیغام های نسبتاً طولانی تر را به صورت چندخطی مشاهده می کنید (حتی اگر این پیغام ها در یک خط کامل و طولانی تر در ابعاد صفحه نمایشگر کامپیوتر شما هم جا می شدند). افزونه WAToolkit این مشکل را رفع نموده پیغام های واتساپ را به صورت خطوطی با طول کامل نمایش می دهد. بنابراین هر خط طولانی تر شده و تعداد خطوط پیغام ها کمتر می گردد. برای دانلود افزونه برای مرورگر گوگل کروم می توانید از لینک زیر بهره ببرید.

7- فعال سازی حالت تاریک در نسخه تحت وب واتساپ

پیش از اینکه ویژگی حالت تاریک در نسخه تحت وب واتساپ به صورت عمومی رونمایی گردد، استفاده از این قابلیت برای مدتی بسیار طولانی شبیه به یک راز بود. برای فعال سازی این حالت شما باید در کدهای مرورگر خود دست کاری می کردید. ولی امروزه دیگر احتیاج به انجام چنین کاری نیست، چراکه می توانید حالت تاریک را به وسیله بخش تنظیمات فعال و یا غیرفعال کنید. به منظور فعال سازی این ویژگی، راستا زیر را پیش بگیرید:

1. روی 3 نقطه عمودی بالای صفحه کلیک کنید تا منو باز گردد

2. روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید.

3. روی Themes کلیک کنید.

4. گزینه Dark را انتخاب کنید.

5. روی OK کلیک کنید.

8- تغییر پس زمینه تبادل نظرها

یکی از ترفندهای واتساپ وب، تغییر صفحه و محیط چت ها و تبادل نظرها است. اگر می خواهید رنگ و لعاب برترین به محیط این پیغام رسان ببخشید و آن را باب میل خودتان طراحی کنید، باید رنگ و یا تصویر پس زمینه (Wallpaper) را تغییر دهید. شما حتی می توانید طرح پس زمینه را نیز بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید. انجام این کار بسیار آسان و ساده است.

1. بعد از دانلود واتساپ وب و اجرای آن، روی 3 نقطه عمودی بالای صفحه کلیک کنید تا منو باز گردد.

2. روز تنظیمات (Settings) کلیک کنید.

3. روی گزینه Chat Wallpaper کلیک کنید.

4. یک رنگ را انتخاب کنید.

5. شما بعلاوه می توانید تیک گزینه Add WhatsApp Doodles را برداشته و آن ها را حذف کنید.

9. تغییر شکل پیغام های واتساپ

حتماً برای پیش آمده که در یک پیغام دلتان بخواهد روی یک کلمه تاکید بیشتری داشته باشید. استفاده از امکان Bold کردن کلمات در محیط نرم افزارهایی مانند Microsoft Word کار سختی نیست. انجام این کار به عنوان یکی از ترفندهای واتساپ وب هم کاملاً ساده است. به منظور تغییر شکل پیغام ها و کلمات در محیط واتساپ وب، شما چند روش را می توانید به کار بگیرید:

برجسته (Bold) کردن متن: برای انجام این کار یک ستاره (*) را در دو طرف متنی که می خواهید Bold گردد قرار دهید.

کج کردن (Italic) کردن متن: برای انجام این کار یک زیرخط (-) را در دو طرف متنی که می خواهید Italic گردد قرار دهید.

خط روی متن: برای انجام این کار یک کاراکتر (~) را در دو طرف متنی قرار دهید که می خواهید روی آن خط کشیده گردد.

حروف با فاصله: اگر می خواهید فاصله بیشتری بین حروف هر کلمه ایجاد گردد، می توانید 3 کاراکتر (`) را قبل و بعد از بخش مورد نظرتان از متن درج کنید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 ترفند مجذوب کننده و کاربردی برای استفاده در واتساپ وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ترفند مجذوب کننده و کاربردی برای استفاده در واتساپ وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید