افزایش 10 درصدی قیمت دارو، واردات با ارز 4200 تومانی است

به گزارش وبلاگ وردپرس، قباد محمدی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، گفت: در شرایطی که برخی قدرت های زورگو کوشش می نمایند مسائلی را برای مردم به وجود بیاورند، مسئولین می توانند با برنامه ریزی دقیق آسیب های ناشی از این مسائل را کاهش دهند. وی اضافه کرد:بیشتر کالاهایی که با سلامت مردم ارتباط دارند در حوزه غذا و دارو است که این کالاها شامل غذا، مواد آرایشی بهداشتی، آب آشامیدنی، تجهیزات پزشکی سرمایه ای و مصرفی است.

افزایش 10 درصدی قیمت دارو، واردات با ارز 4200 تومانی است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: این کالاها جزو کالاهای استراتژیک است که وجودشان الزامی می باشد و به همین دلیل با مصوبه دولت ارز 4200 تومانی دریافت می نمایند.

وی با بیان اینکه معاونت غذا و دارو در پیشگیری از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نقش موثری دارد، ابراز داشت: در حال حاضر کشور ما بیش از 95 درصد دارو و ملزومات پزشکی را در داخل تهیه می نماید.

محمدی رشد صنعت دارویی در جهان را بسیار بالا خاطرنشان کرد و بیان داشت: در کشور ما نیز این رشد قابل مقایسه با 40 سال قبل نیست و توانستیم طی این مدت نواقص گذشته را کامل و به رشد قابل توجهی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه همانند دیگر کشورها احتیاج است مواد اولیه فراوری داروها را از خارج کشور تهیه کنیم، ادامه داد: در این زمینه برای اینکه فشار مالی متوجه مردم نگردد وزارت بهداشت ترتیبی اتخاذ کردند که میانگین افزایش قیمت دارو فقط 10 درصد در نظر گرفته گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کوشش برای تامین دارو اطلاع داد و گفت: در استان کرمانشاه بودجه مصوب دارو و ملزومات مصرفی سالیانه 1500 میلیارد ریال است که در این راستا برای اینکه قشر ضعیف آسیبی نبیند دانشگاه علوم پزشکی استان مبلغ 500 میلیارد ریال دیگر برای بخش بیمارستانی در نظر گرفته است.

محمدی خاطر نشان کرد: در بحث داروخانه های خصوصی گردش ریالی استان بیش از 400 میلیارد ریال است.

وی دانشگاه علوم پزشکی استان را جزو 8 استان برتر کشور معرفی و خاطر نشان کرد: در حوزه غذا و دارو در بین دانشگاههای تیپ 1 رتبه چهارم کشور را کسب کردیم. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: استان کرمانشاه تنها استان در غرب کشور است که دارای دانشگاه تیپ 1 می باشد و نیز تنها استانی هستیم که مجوز کنترل و آزمایشات دارو و تجهیزات پزشکی را داراست. وی ادامه داد: در خصوص داروی بیماران خاص و صعب العلاج ردیف بودجه ای برای یاری به خرید آن داروها با قیمت کمتر مصوب گردیده است. محمدی در بخش دیگری از سخنان به دلایل تعطیلی باختر بیوشیمی اشاره نمود و بیان داشت: یکی از مهم ترین این دلایل به صرفه نبودن و پایین بودن قیمت محصولات است و انتظار دارند که داروها افزایش قیمتی بیش از 10 درصد داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش 10 درصدی قیمت دارو، واردات با ارز 4200 تومانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 درصدی قیمت دارو، واردات با ارز 4200 تومانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید